Lite på avigsidan idag…

Vi satt vid bordet i köket på jobbet i morse och pratade om dagsläget, dvs sjuka barn, sjuka kollegor etc. Nätverket låg nere så det var inte så lätt att hålla koll på detta. Nåväl, en av mina kollegor, Zandra, påpekade att jag nog satt på mig tunikan ut och in… Suck! Det händer inte så ofta, men det är nog så illa, men det vara bara att kliva in i förrådet och fixa! 🙂 Jag upplevde egentligen inte morgonen särskilt stressig då jag förberett mycket redan kvällen innan men ändå så blev det nog lite väl mycket som skulle fixas precis när vi skulle gå.

Dagen passerade sedan i full speed… Engelska med min femma, men i stället för engelska blev det matteprov för de som missade det i fredags samt tyst läsning. Utan nätverk stannar undervisningen, eller?? I alla fall blir det märkbart då mycket av undervisningen bedrivs via  Google Classroom.

Senare under dagen var jag träslöjdslärare vilket var inspirerande men inte så lätt. Som tur är en liten grupp elever i fyran.

Nu sitter jag hemma, ensam då barnen är hos sin pappa nu. Det känns ganska skönt men ändå tomt. Jag har mycket att stå i här hemma och energin har varit större under de senaste dagarna, Igår tog jag tag i rensning av papper igen. Fick bort en hel del, annat blev sorterat och märkt. Jag vet inte var energin och lusten att göra saker kommer ifrån, men jag är så glad att vara på G igen. Det är så trist att inte kunna ta mig för med olika saker. Visst tappar jag farten ibland och så men jag hoppas uppsvinget håller i sig!

Under lördagens årsmöte med Gustavsbergs Scenstudio blev jag återvald till ersättare ytterligare ett år. Det känns kul att få förtroendet även om det ”bara” är som ersättare. Jag saknar deltagandet i scenstudion och teaterkvällarna, men jag hoppas komma igen på scenen… I morgon är det dags för årets första styrelsemöte… 🙂

På onsdag ska jag fortsätta röja hemma. Jag är oerhört tacksam över att få hjälp att organisera mitt kaotiska hem. Det är så mycket lättare att ta tag i saker om jag har verktygen som behövs. Kanske är det en självklarhet för de flesta, men  så inte för mig. Idag rensade jag t o m mitt skrivbord på jobbet! Halleluja!

Handlederna mår mycket bättre nu och även om jag besväras av dominigarna ibland så är det i alla fall bra att få svar om varför det är som det är.

Ha det bäst nu! Jag ska hänga tvätten och snart skypa med min man! ❤

DSC09397

 

2 svar till “Lite på avigsidan idag…

  1. Hittade din blogg idag när jag googlade ”kbt hjälper inte” och nu kan jag inte sluta läsa. Känns som allt du skriver är exakt som jag alltid känt och känner. Tack för att du delar med dig av dina tankar!

    • Hej! Vad roligt att du hittade min blogg! Livet känns många gånger allt för mycket och jag är känslig för det som händer omkring mig. Jag vill hjälpa andra och tror att KBT i grupp blir för mycket för mig. Jag försöker stötta alla andra som mår dåligt. Nu får jag helt enkelt lära mig leva som jag är. Inte helt lätt… Jag hoppas du fortsätter läsa. Kommentera gärna om du undrar över något eller känner igen dig! Tack! 🙂

Kommentera

