En känsla som består

In i det sista känner jag att jag vill fly. Bättre fly än illa fäkta stämmer ganska ofta in på mitt sätt att tänka, men sällan i hur jag agerar. När jag väl sagt att jag ska göra något så gör jag det oftast. Mitt plikttrogna jag säger åt mig att hålla det jag lovat och att jag inte ska smita undan. Allra helst vill jag fly när det handlar om festligheter, kalas, middagar etc. Som fredagens after work med mina fina kollegor på jobbet. Helst hade jag åkt hem direkt när jag slutade kl 14.30, men samtidigt vill jag ju umgås med mina kollegor och finnas med i andra sammanhang än det som hör vardagen till. Att jag hängde med ångrar jag inte alls… och även om jag inte är den som pratar mest när jag umgås med andra så kändes det ändå som att jag var en del i gemenskapen. Jag inser när jag väl vågar mig på utmaningen att gå på sociala tillställningar att jag inte är helt ensam om att vara tystlåten och avvaktande. Idag känner jag mig mer bekväm i det hela och varför jag gör det, tror jag beror på att jag idag vet varför jag inte håller låda och är utåtriktad. Det finns styrkor i att vara den som lyssnar in och känner av, även om det ibland också är en utmaning att vara det.

När jag avslutat min arbetsdag i fredags tog jag kameran med mig och promenerade en sväng ner till badplatsen vid Dyviken. Det ser helt annorlunda ut under vintern och det kändes inspirerande att fota och experimentera lite med kamerans inställningar. Jag tror mig ha lyckats fånga bilden jag nu ska dela med mig av på Flickr och Fotosöndags tema ”high-key”. Jag känner en stor glädje då jag får dela med mig av mina foton och det faktum att andra gillar det jag delar med mig av betyder verkligen något. Jag är inte den som håller låda under en gruppdiskussion eller en middag med vänner, men jag uttrycker mig genom de kanaler som fungerar för mig, att t ex att skriva och fotografera. 🙂

Nu har klockan passerat midnatt med ca 30 minuter. Bilden jag valt är publicerad på Flickr och idag fyller Simon 12 år. Kan inte helt begripa att jag är mamma till en 12-åring nu. Då måste jag med andra ord se till att fylla på hans busskort med fritidsbiljetten också. Från 12 år måste han väl betala på bussen under helgerna??? Det är ca tolv timmar sedan jag vaknade… Ja, jag sov tills klockan var 12.29 på lördag ”morgon” och halva dagen hade verkligen passerat!!!! Jag måste ha varit totalt slut efter jobbveckan, läkarbesöket och den festliga fredagskvällen… I morgon ska det bakas vaniljdrömmar och morotskaka. Simon kommer hem och ska baka kalasets sockerkaka och äta risgrynsgröt till lunch efter eget önskemål.

Tack och hej!!

Några av veckans bilder i highkey! Håll till godo!

Kommentera

