Äntligen vanlig vardag!

Men vädret var skruttigt, riktigt skitväder! Regn hör inte vintern till. Nåväl, nu är jag hemma och kurar i soffan. Middag och disk är avklarad, skönt. Samuel i säng, men han är lite orolig, ledsen. Han vill inte sova. Simon sitter i köket och ska snart sova han med.

I morse var det snömoddiga vägar och om det var anledningen till att bussen i  morse körde in i en trafikdelare på väg till Ingarö vet jag inte men visst kan det vara del i att bussens bakdel svängde in i en skylt som näst intill krossade en ruta. Rutan satt kvar men var splittrad. Borde busschauffören ha anmält det hela och begärt in en ny buss? Frågar du mig så tycker jag att han borde gjort det, men jag är ingen expert i frågan. Med hjälp av resenärer bak i bussen körde chauffören loss bussen och fortsatte vidare. Jag hoppas verkligen att rutan höll hela vägen. Själv klev jag av i Brunn.

Sen nåddes jag av nyheten av att David Bowie gått ur tiden. Fuck cancer säger jag bara. En hemsk sjukdom som skördar alltför många liv alltför tidigt. Sorgligt men den musikaliska skatt som Bowie lämnar efter sig är guld värd. Men denna innovativa artist kommer saknas av många.

Kommentera

