Jag avger inga nyårslöften

Det är redan den andra januari. Året är 2016 och tiden bara spinner vidare. Några nyårslöften ger jag inte. Det känns ganska så ute… dessutom så vet jag att jag inte håller dem. Jag har saker att ta tag i. Saker jag bara måste göra och det kommer så ske, i min takt. Skriver gör jag inte så mycket just nu. Datorn är ofta avstängd numer hemma, i stället virkar jag febrilt och ser mig ständigt om efter nya mönster.

Kameran är ständigt med och ibland får jag suget att fota och då går jag ”all in”. Sen rasar jag och bilderna förblir obehandlade, kvar i kameran eller i datorn. Har massor att gå igenom. Hade nog tänkt använda semestern till det men jag har mest virkat… 🙂

Till våren väntar fortsättningskurser på fotografiska. Det ser jag fram emot. Att få göra det jag tycker om är ett verkligt privilegium. Att få dela det med de jag har i mitt hjärta betyder massor.

Skönt är att julen är förbi, så även nyårsafton… Det blev inte så mycekt fotgraferat under årets sista dag. Inte heller under årets första. Jag ägnade 15-20 nin att stå på balkongen här i Hökis runt tolvslaget men fick inte till den perfekta nyårsbilden… Vad nu det skulle vara…. Egentligen skulle jag hellre vara utan alla dessa smällar. Nä, jag skulle föredra ett nyår med tid för eftertanke, tystnad,lugn och ro…

PS Idag är det ”World Introvert Day”. Något väl värt att uppmärksamma.

http://www.introvertday.org/

Ha nu en fin fortsättning! Kram på er!! ❤

Kommentera

