Julafton avklarad – check!

Lugnet sänker sig under julaftonskvällen. Sitter med ungarna i soffan, kollar igenom de senaste dagarnas skörd av foton. Några bra, andra mindre bra… så som det ska vara. Årets julklapp till barnen blev ett Wii U spel som är inkopplat och testkört av barnen. Mariokart 8 och Super Mario 3D World stod på önskelistan och det levereades av tomtefamiljen.

Jag är glad över att jularna är så lugna nu. Jag försöker att inte stressa inför julen och i år beställdes julklapparna via nätet. Kan rekommenderas. Så skönt att slippa stressen i affärerna runt jul. Rean efter jul hoppar jag också över. Jag kan sakna min mor när julen kommer, även om vi ofta kom på kant med varandra…. Det är sjätte julen utan henne. Vad fort tiden går.

Jag skriver inte så ofta just nu då inspiration saknas och tid likaså. Jag fotar mycket och testar just nu Photoshop och Lightroom som jag funderar på att prenumerera på via Adobe. Handarbetet tuffar jag på med, mycket virkning, men halsduken och vantarna är långt ifrån klara. Jag hoppas att jag ska få tillbaka skrivlusten igen för det är ett element jag verkligen gillar… ❤

Nu är det dags att vila ögonen och få lite vila. En ny dag stundar i livet…

Kommentera

