Mina köttbullsmonster mm

Tidigt i morse, klockan hade inte ens blivit 6 än, jag står vid spisen och steker några köttbullar. Yngste sonens frukost: pasta och köttbullar… Äldsta sonen kommer ut i köket,

–  Mmmmm vad gott det luktar! Tänk om jag kunde få köttbullar till frukost…

Mammahjärtat smälter, självklart, på med vatten i en kastrull för att koka mer pasta samt fylla på med fler köttbullar i pannan… Själv är jag inte så sugen på frukost alls… I alla fall inte pasta och köttbullar.

Denna vecka inga möten runt barnen, hurra! Bara ett eget läkarbesök på Capio i måndags. Resultat, fortsatt sjukskrivning på 25 % till början av februari. Det känns välbehövligt. Jag är lite väl ostadig ibland. Och mer kan det komma att bli då läkaren vill att jag trappar ut min medicin. Sertralin har jag ätit i nästan två år, full dos länge… Nu plockar jag bort 50 mg (1/4 av dosen). Kände inget särskilt igår, men jag vet att jag lätt drabbas av utsättning… Idag har jag svajat lite, haft svårt att ta vissa saker men på det hela är det ok. Jag blir lätt grinfärdig… inte så skoj! Läkaren snackade om ev medicinbyte, eller att lägga till ett extra preparat. Usch! Men jag gör allt jag kan. Jag mår så mycket bättre nu och kan spegla livet bättre idag. Visst får jag bära masken av och till men det g’ller nog de flesta. Eller hur? Med läkaren diskuterade jag också några alternativ av vård. Men någon gång måste jag ju vara ”färdig”????

Jag trivs bättre på jobbet än jag någonsin gjort, trots ”spökena i väggarna”. Det handlar nog mest om mitt förhållningssätt. Att undvika det dåliga samvetet när jag går hem efter mina 6 timmars arbete, att prioritera mina barn och kanske mig själv… Det är svårt! Ibland kommer känslan av att vara en utomjording, på helt fel plats… Men jag skrattar mycket och försöker vara kreativ!

Jag måste boka in en tid hos min husläkare (vem nu det är… min har slutat). Jag har haft ont i lederna och varit mycket stel i kroppen under en längre tid, varit mycket trött och känt mig utmattad, Min läkare vill att jag får ta några prover och kolla upp så att inget annat fysiskt besvär påverkar det psykiska måendet…  Dessutom spökar magen rejält igen…

Nä, nu är det snart natti natt här… Bara sonen kommer i säng. Sen är det min tur… ska bara…

  • hänga tvätten först’
  • fixa gympapåsen till sonen
  • fixa mackan till sonen.

Borde mina barn ta mer eget ansvar??? Svaret är JA! 🙂 ❤

Kommentera

