Den så viktiga sömnen…

Fick ganska dåligt av den varan i natt då yngste sonen hade ett trotsigt humör under gårdagskvällen. Det blev tyvärr en medicinmiss på eftermiddagen och det ställer till det ibland. Jag vet inte om det är någon form av abstinens eller vad det är. Jobbigt är det i alla fall. Han yrde runt som en skottspole under kvällen. Bl a väckte han sin bror genom att lysa med ficklampa och springa runt i sovrummet. Inte alltid lätt att dela rum. 😦

Att sonen är svår ibland är bara förnamnet. Efter Fotomässan i lördags blev han irriterad och sur på pendeln mot Farsta. Han kan inte hantera känslorna som kommer över honom. Kanske beror det också på andra faktorer som blodsocker fall?? Han blev mycket lugnare då han fått i sig middag innan vi åkte hemåt.

Det går fortfarande att nå honom med beröring. Det kan ta lite tid att få honom att slappna av, men jag märker ändå att han blir lugnare när han har svårt att landa och vara still, eller när han är arg på mig.

Nåja, nu får jag mitt kaffe och snart bär det av mot jobbet. Taxin hämtade förnämligt i tid i morse och allt känns ganska lugnt. Jag gillar vardagarna trots att det kan vara lite stressigt och jobbigt ibland. Vädret kunde vara bättre, men att det regnar lite gör inte så mycket. Gårdagsnattens regn däremot var störande, och blåsten… Men det sken upp igår eftermiddag och kvällen blev fin. Alltid något!

Kommentera

