För vem skriver jag?

Den senaste tiden har mitt bloggande legat på is, eller i träda kanske. Jag har inte orkat. Energin har lagts på annat: jobb, barnen, fotograferandet, virkandet och annat pyssel. Jag har gått KBT i sju veckor för depression och faktiskt lärt mig en hel del. Än är jag inte ”botad” och kanske är det så att jag aldrig kan anse mig just botad från depression, men jag kan förhoppningsvis leva mitt liv med blicken vänd mot det som är gott i livet, bra och meningsfullt.

Vissa dagar är bara för mycket. Idag var en sådan dag. Det var en bra dag, det har varit höstlov, veckan med barnen har varit bra, helgen fin etc ändå vaknade jag i morse med ångest, ovilja att kliva upp. MEN som vanligt så går jag emot den känslan. Ja, så har jag agerat genom de allra mörkaste perioderna. Det är tufft, men det går. Det är det enda rätta, för vad blir bättre av att ligga kvar i sängen med den där jobbiga känslan? Nåväl, nu är det kväll. Jag pustar ut. Försöker ta det lugnt. Huvudet värker lite lätt, jag är trött. Ska försöka få lite bättre med sömn i natt.

I morse hann jag med en liten promenad till Ösbyträsk, men det kändes inget vidare. Det kändes visset och dött. Jag saknade vårens trollsländor som förvandlades på staketet… tokade sina vingar för att sedan flyga ut i livet. Många av träden hade tappat sina löv… Men några foton tog jag ändå.

När jag åkte hem från jobbet vid 15.30 så kom suget efter att ta med stativet ut i skogen, men jag insåg att mörkret var på ingång. Klev av i hamnen i stället och försökte fånga de vackra molnen med kamerans lins, det gick sådär…

Kram på er! ❤

PS Jag svarade inte på frågan…. Jag skriver för den som vill läsa. Från början skrev jag mest för min egen del, men jag utvecklas av att andra också läser det jag skriver! 🙂

Ett svar till “För vem skriver jag?

  1. Vilka jättefina bilder. Du är en duktig fotograf (till skillnad från mig).
    Ibland är det skönt att bara skriva av sig. Det kan lätta bördan och tillåta fokus att hamna på annat. Så fortsätt att skriva. Det är bra för både dig och dem som läser.

Kommentera

