Minnet… jag har tappat mitt minne…

Härom dagen skrev jag ett inlägg på temat hjärnsläpp. Men det är nog inte bara det… Livet rusar fram och jag hinner inte med. Allt jag vill göra, allt jag vill orka, allt jag vill uppleva. Det blir helt enkelt för mycket ibland.

När jag kom till jobbet i morse var vår fritidstelefon på vift. Visserligen visade det sig att det inte var jag (eller var det så ändå) som ”slarvat bort” telefonen, men lik förbannat så kände jag mig dum över att jag inte hade kontroll på allt, jag som stängde i fredags.

Jag pratade med en kollega om en tidsbokning hos logopedmottagningen på Huddinge för sonen. Jag visste att tiden var snart… Väl hemma lyckades jag tillslut lokalisera kallelsen. OJ DÅ! Han skulle visst varit där idag!!!! Kl 13.30. Vad fan! Trött blir jag och irriterat sur på mig själv. Jag brukar ha HJÄRNKOLL på tider mm. Men stress tar bort förmågan till det. Jag klarar inte av att hålla flera bollar i luften längre. Jag lider av att inte klara av det. Jag vill ju ha koll på saker och jag vill ju inte missa tider etc. Dock är det inte första gången det händer under de senaste åren…

På onsdag startar ”depressionsgruppen” på Capio. Ett antal onsdagar mellan kl 13-16. Kallelsen kom idag så det ska jag väl komma ihåg?? Däremot hinner jag inte förbereda mina kära kollegor på att jag kommer gå kl 12.30 varje onsdag en tid framöver. Även om det är av stor vikt att jag en gång för alla faktiskt ”lär” mig leva mitt liv efter bästa förmåga.

Gah! Ibland blir det bara för mycket. Jag har fotokursen framför mig, inbokade besök med barnen framöver samt andra åtaganden förutom jobbet och vardagslivet förstås. Men jag är samtidigt glad över att vara på G! Jag håller på att lära mig sticka… det är underbart med handarbete. Det inger mig ett lugn som känns bra. Jag stickar/virkar/broderar/pärlar bort oron i kroppen. 🙂

Kommentera

