Lite söndagsångest…

Det är söndag innan andra arbetsveckan inleds. Förra söndagen kände jag ingen ångest alls, bara förväntan. Första arbetsveckan blev en bra vecka, många intryck, lite oro men ändå bra. Varför känner jag då ångest? Det är en färgpalett av oro inom mig. Jobbet, nya utmaningar är en. Jag tror egentligen att det kommer gå alldeles utmärkt, jag ser fram emot att komma igång, gå upp i arbetstid till mina ”ursprungliga” 75% jag jobbade innan jag föll. 100% är slutmålet som finns där, längre fram. Jag vill dit, men skyndar långsamt.

En annan oro som jag påverkas mycket av är kommunens nya regler för skolskjuts. Om det bara handlade om att köpa busskort till mina barn så vore det enkelt. Jag vet att de inte har rött till busskort då vi har skolor närmare. Men att våra barn med särskilda behov drabbas känns mer jobbigt. Nu VET jag inte ens hur det är med skoltaxin för Samuel som går i autismklass. Värmdö kommun har inte kunnat leverera något svar trots att ansökan gjordes för tre månader sedan. På tisdag börjar skolan igen… men jag räknar med att skoltaxin dras in till detta läsår då Samuel börjar år 3. Han är 9 år, men känns långt ifrån mogen att själv åka buss och gå till och från Kullsvedsskolan i Hemmesta. Men kanske får vi ett svar i morgon på ärendet som fortfarande rubriceras som ”nytt”…

För Simons del väntar nya utmaningar i år 5. Tänk att denna kille blivit så stor! Nästa år får han betyg i skolan. Han har ännu ingen lärare till den grupp han går i, men jag tror att det kommer gå bra ändå. Jag hoppas att de hittar en bra lärare till Ösbygruppen så att Simon får fortsätta trivas i skolan och utvecklas.

Sen har jag en del saker jag skjutit upp, som jag inte tagit tag i. Lätt att ”glömma” det som känns jobbigt eller kanske trist.

Idag har vi varit i Markuskyrkan, i Björkhagen, där min brorsdotter Hedvig konfirmerades. Helt otroligt vad åren går.

Då jag skriver i min nya jobbdator, en Chromebook, så har jag inte tillgång till de senaste fotona jag tagit, men det kommer…

Kommentera

