BBC och Netflix

En busbra kombination. Vi har sett flertalet underbara dokumentärserier om världens natur på Netflix som är producerade av BBC. Vilka bilder, berättelser etc. Just nu ser vi en dokumentärserie om Stilla Havet vilket är mycket intressant. Själv har jag nog tröttnat lite på de amerikanska serierna så som ”Orange is the new black” m fl. Jag ska läsa den boken i stället! Tror att det ger mig mer. Blir nog bra att ta med på resan till Dalarna med tre timmars tågresa.

Så enkelt det är att ”casta” program från mobilen direkt till sin TV ned Crome Cast. Det slår boxar, sladdar mellan TV och dator mm.

När det gäller naturprogram så har faktiskt SVT satsat en hel del också på fina naturfilmer, flertalet från BBC.

Mest fascinerad är jag nog över hur djur-/ och växtarter kan sprida sig långt över havet med vatten- och luftströmmarna. Men många av djuren som lever på öarna i Stilla Havet skulle jag inte vilja möta en mörk kväll… Tusenfotingar som mäter dryga 30 cm är väl ett exempel, eller människoätande krokodiler.

 

Kommentera

