En oväntad omväg…

Började dagen på bästa sätt, 10 nysningar eller så, sen var det bara att inse att det tar en stund innan jag kunde somna om, men vad gör det en vacker morgon som denna. Sommarvärme och solsken, fika hos en kompis i Hemmesta, sen en sväng in på ICA Maxi i Mölnvik. Det var planen. Fikat var trevligt som vanligt. Vi blev kvar ett par timmar innan vi skulle bege oss vidare mot matbutiken. Trodde vi ja!

Den första bussen som kom var 440 till Slussen. Den passerar inte genom Gustavsberg men den stannar vid Mölnvik ändå. En minut efter gick den buss vi oftast tar, dvs 474. Vi signalerade att vi ville gå av vid Mölnviksrondellen, knappen fungerade och ”Stannar”-skylten lyste röd. Vi närmade oss hållplatsen och… Bussen ökade farten och drog förbi hållplatsen. Den sista innan Nacka Trafikplats! Vi gapade bak i bussen men chauffören körde glatt vidare. Bosse gick fram och pratade med busschauffören som skämdes för sin miss. Solen hade hindrat honom från att se den lilla lysande lampan på instrumentbrädan som visade att vi ville gå av!

Så vår tur till ICA Maxi i Mölnvik slutade i stället vid Nacka Forum. Väl där åt vi middag, jag handlade mer garn till mina vantar, vi handlade lite frukostmat tills i morgon, åt en glass och satt i 40 minuter på 422:an hem. Handla får vi göra i morgon… Så mycket för den smarta iden att åka en annan buss än den vanliga. Hade gärna gjort något annat kul i morgon när pojkarna kommer hem… Men vi fick i alla fall liten extra sightsing.

I morgon kommer som sagt pojkarna hem och jag ska krama om dem ordentligt. Med tanke på all oro som råder i världen idag så vill jag värna lite extra om barnen. Visst är de hyfsat trygga i landet Sverige, men den utveckling vårt land har tagit och den oro som råder i resten av världen så finns det anledning att ta hand om varandra bättre. Jag tänker mycket på alla de oskyldiga människor som hamnar i terroristernas händer, som mördas, torteras och våldtas. En värld jag inte alls gillar. Så mycket ondska!

PS Alltså! En liten parentes om Värmdö Bostäder… Nu har de bytt låset i dörren och den gamla nyckeln passar inte längre. Tre brickor har vi fått till varje lägenhet, men vi är fyra (minst) som behöver kunna komma in i porten… Dessutom har de vad jag vet, inte fixat porttelefonen än! Den skukke varit i bruk för länge sedan. Sen blir det väldigt intressant att se hur man kommer in i porten om det blir strömavbrott… Låses alla portar upp då eller????? Bara en liten fundering…

Inga foton idag… 😦

3 svar till “En oväntad omväg…

  1. Tanken är att dörrarna ska bli olåsta om strömmen går. Det funkade aldrig när jag bodde i stan… Själv har jag inte ens fått några brickor eftersom dom delades ut förra veckan när jag var på semester – utan förvarning 😕

    • Det blir spännande att se hur det fungerar här! 🙂 men sålt med tre brickor tycker jag! Hoppas du får tag i brickor snarast!

      • Har man tre rum och kök får man tre brickor och sedan får man köpa fler om man behöver

Kommentera

