Semester…

… och jag planerar för vintern… 🙂 Min ”nya” passion, virkning resulterar i att jag just nu påbörjat ett par vantar till vintern. Det är första försöket så det återstår att se hur det blir i slutet. Att virka är verkligen avkopplat och att virka med en tjockare virknål känns bara bra. Samtidigt var jag idag inne på garnbutiken i Farsta och köpte tunnare garn att virka spets med samt mikroskopiska virknålar… Bara att köra på nu.

Här ifrån har jag hämtat beskrivningen:

http://www.jarbo.se/beskrivningar/

Jag har äntligen börjat förstå förkortningarna i beskrivningarna, det är ju lite av en vetenskap det här med skapande av olika slag, men skam den som ger sig. Jag har absolut inte gett upp pärlorna eller mina broderier, men de pausar jag med för tillfället. Jag måste ju hinna med lite annat under sommaren, t ex göra saker med grabbarna. 🙂 ❤

Så här långt har jag kommit på den första vanten:

DSC_1621

En bit kvar med andra ord, men förhoppningsvis så har jag ett par fina tumvantar till hösten… 🙂

Så här ser ”originalet” ut… Pust!

Kommentera

