EN dag kvar…

Till den nu efterlängtade semestern… Och jag har förberett mig för en ev regnig sådan även om jag helst ser att det blir fint väder, varmt och gott.

Det blev lite shopping i Nacka Forum på mina favobutiker då jag ändå skulle boka tid för synundersökning för sonen nästa vecka. Garn i mängder, för bara några månader var det pärlor för hela slanten och lite rainbow-loom där emellan. Hm, undrar vart detta slutar? Antingen blir jag väldigt bra på att virka eller så kommer de mina garnnystan jag köpt bli liggandes och damma. Men jag är övervägande positiv till att det jag köpt kommer till användning.

Idag var en bra dag på jobbet trots att jag torskade både på biljard och yatzy. Få ungar som det ska vara på lovet, lugnt och trivsamt. Men nu när det bara är en dag kvar innan sex veckors ledighet så känns det ganska bra. Det blir min första riktiga semester på länge… Sommaren 2012 var jag sjukskriven från mitt sommarlov, sedan var jag delvis sjukskriven från min första sommarsemester 2013, förra sommaren var jag helt sjukskriven. Så nu äntligen kan jag njuta av att ha semester ”på riktigt”. Jag gillar inte alls att vara sjukskriven, jag gillar att arbeta och vara aktiv. Visst kan det ibland kännas stressande med den press som lätt kommer över oss som är och har varit sjukskrivna under lång tid. Pressen att komma tillbaka till ett så ”normalt” liv som möjligt, så snabbt som möjligt är inte lätt när det handlar om psykisk ohälsa. Man är verkligen så trasig att minsta lilla krossar den tilltro som finns till det egna värdet. Men jag är ändå glad över att jag lyckats komma tillbaka igen. Att vid min ålder bara gå hemma, känna sig förbrukad och misslyckad ger ingen framtid för mig. Ibland känner jag mig nästan kaxig… Det känns inte som jag.

Nu har vi hämtat upp tvätten från tvättstugan, garn och virknålarna är framme och väntar på mig. Ska bara bestämma mig för vad jag ska börja med. Det lite tunnare, fina garnet eller ska jag börja med mitt försök att virka vantar först? Vad skulle DU välja??

PS Nästa vecka kommer barnen hem… ❤ Så mycket kärlek och glädje. Nu har de inte varit hos mig på två hela veckor så det kommer kännas bra att få hem trollen!

Tack för idag!

2 svar till “EN dag kvar…

  1. Jag brukar säga att handarbete är terapi för själen. Man kopplar av och skapar. Det kan väl inte vara fel.
    Jag gör ju precis som du, handarbetar på bussen, tåget, i bankköer och lite varstans.
    Alla andra pillar med sina mobiler och jag stickar eller virkar. Tycker dom att man är konstig så får de tycka det. I mina ögon är det konstigt att inte kunna ta ögonen ifrån sin mobil.
    Men som tur är så får vi ju vara olika.

    Jag tror på dig och är bergsäker på att du kommer att få till några riktigt fina grejer av garnet du köpte. Heja dig!

    • Tack för din kommentar. Ja det är verkligen terapi för själen. Även om det ibland kan bli lite mycket. Jag har lätt för att fastna och glömma allt annat 🙂 Men det är ganska skönt ibland!

Kommentera

