Nu var det ett tag sedan sist…

Ja, dagarna passerar och nätter lika så. Det är lite drygt en vecka sedan jag uppdaterade min blogg… från att i perioder skriva dagligen så ligger mitt skrivande nästan på noll och ingenting just nu. Kanske har det med alla tankar som snurrar i mitt huvud att göra? Kanske har det med att det börjar närma sig semestertider och prioriteringarna blir annorlunda? Kanske är det mina andra intressen som har tagit över? I alla fall känns livet väldigt mycket just nu! Jag ser skräckscenarion framför ögonen och kan inte släppa den känslan över vart det för mig. Jag har i så många år känt mig obekväm i livet att det blivit en del av mig och hur jag agerar. Håller mig utanför, undviker det som är jobbigt samtidigt som jag är full i fan och verkligen vill!

Igår när jag gick på vägen runt Ösbyträsk så kom det en kvinna med en något bångstyrig hund i sällskap. Hunden var ganska ny för henne och hade vad jag förstod när vi pratade en stund, inte haft det lätt. Tydligen spanade hunden in mig då jag gick framför dem. Kvinnan frågade om jag var hundrädd… och egentligen är jag något hundrädd, i alla fall känner jag en stor respekt för hundar men jag ”ljög” och sa att jag inte var det, så när de passerade mig så kom hunden fram och hälsade… bara att gilla läget alltså!

Idag hade jag mitt sista samtal innan sommarsemestern med kuratorn. Det har blivit alltför långt mellan samtalen tyvärr och det har fått mig att dala lite i mitt mående. Jag har svårt att hålla masken och vissa dagar har varit helt hopplösa och hemska, men nu ska jag ta ledigt och ha semester från vården, bara vara, ha det bra, inte tänka framåt utan fånga semesterdagarna och inte oroa mig för det som komma skall när löven ändrar färg och mörkret sänker sig… det är det som kommer… nu är nu! Barnen ska få mitt fokus, och jag själv, och min relation till min särbo förstås. Han får stå ut med mycket ibland, men jag är så glad och tacksam över att ha honom i mitt liv.

De senaste dagarna på jobbet har varit toppen. Till hösten blir min roll en annan och det tycker jag är synd. Under de senaste tre månaderna har jag fått utveckla andra sidor hos mig, kämpat på med att ta mer plats och egna initiativ. Till hösten tror jag inte att jag kommer få den möjligheten i samma utsträckning men jag hoppas ändå att det blir bra… Men om en dryg vecka börjar semestern, sex veckor ledigt! Resa till Dalarna och en tripp till Åbo med Simon blir det. Resten av sommaren är inte planderad än! 🙂

Idag fick jag ett brev från Telia. Jag har samlat telefoni, bredband och TV hos dem men nu börjar jag fundera om det verkligen är rätt. För en tid sedan fick jag ett brev där Telia talade om att avgiften för bredbandet skulle höjas, om jag inte godtog detta kunde jag säga upp abonnemanget. Nu kom nästa höjning, denna gång av mitt TV-pakte, Mixa 8. Från och med den 1 juli blir det i stället Mixa 16 och det låter ju spännande… eller inte (jag tittar på typ två av de åtta kanaler jag har idag). Dessutom höjer Telia priset från den 18 augusti med 31 kr i månaden. Om jag inte acceptera detta är jag välkommen att säga upp mitt TV-paket, utan särskild kostnad, senast den 17 augusti. Jag tycker detta är fräckt!!!!! Lika fräckt som att vi som elkunder ska få en avgift som är orimlig p g a att företagen som dragit ledningen ska kunna göra en ännu större vinst. Well, vi lever i ett bra samhälle! Bara att bita ihop och betala eller hur???

PS Idag var vi ner till Dyviken med Klubbenbarnen. Några badade, andra fiskade… själv hängde jag med de som fiskade… Förutom att trassla upp medrev så hann jag t o m fiska i några minuter!!

Ett svar till “Nu var det ett tag sedan sist…

  1. Hejsan, mitt namn är Camilla Tornberg och jag jobbar med sociala medier för Telia. Vad tråkigt att höra att ändringen till Mixa16 inte är något för dig! Vi har ofta fått önskemål om en sådan ändring med fler valbara kanaler av våra kunder och därför så har denna utveckling skett, även om jag såklart förstår att det inte passar alla. Om det är så få av de kanalerna du tittar på så kanske ett annat tv-paket egentligen skulle passa dig bättre, du kan se alla här:

    http://www.telia.se/privat/tv/tvpaket

    Lagom kanske kan vara något för dig, numera så ingår vissa kanaler via play+ även för Lagom. Det innebär att du kan titta på dem via dator, surfplatta och mobil. Här ser du mer om Lagom:

    http://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/produkt/lagom

    Om du vill byta tv-paket eller har några andra funderingar så hjälper vår kundtjänst dig mer än gärna, du kan se alla kontaktvägar till oss här:

    http://www.telia.se/privat/kontakt?intcmp=top_kontakt

    Jag hoppas att du får en trevlig kväll och en glad midsommar!

    Mvh,

    Camilla Tornberg
    Telia Kundservice

Kommentera

