På en öde strand i blåsigt regn…

I morse öste regnet ner när jag vaknade. Och så fortsatte det. Tyvärr!! Just idag skulle Brunns fyror på ”ut och njut” på Björnö naturreservat för att bl a laga mat på stormkök. En utflykt jag fått vara med om ett par gånger under årens lopp. Uppskattad och rolig men bad och andra aktiviteter. Idag var jag dock helt ensam på stranden då jag kom dit runt kl 10.30. Jag borde förstås ha kollat med mina kollegor innan jag begav mig ut dit då jag visste att det fanns risk att de inte hade kommit iväg. När jag så skulle återvända till skolan så var det ett par timmar tills bussen skulle ta mig tillbaka till Brunn. Blev upphämtad av en av mina fina kollegor. 🙂

För elevernas del blev det makaroner och köttbullar i klassrummet, sedan en promenad ner till Dyviken för lek på stranden, tipspromenad och bad (både med kläder och badkläder…). Solen visade sig och det blev en fin utflykt tillslut! Men snacka om att jag var trött då jag kom hem. Slocknade på sängen en timme innan jag orkade laga middag åt mig.

Terminen går mot sitt slut, och det känns lite vemodigt. Jag har varit igång och jobbat sedan den 1 april och verkligen fått en bra återgång i arbetslivet.

Tack för idag!

Kommentera

