#Blogg100 No 80: Hemma i Stockholm igen!

Borta bra men hemma bäst heter det ju, och efter gårdagens mastiga utflykt var det ganska skönt att komma hem. Kanske inte lika roligt att den ”vanliga” vardagen så snabbt kommer i kapp, men men… Bara att gilla läget. Jag har kvar det som jag innan ledigheten skulle fixa, det som handlar om mitt jobb, så det måste jag ta tag i på tisdag! Har semester även i morgon, så jag hinner ta mig hem och handla hem mat för en ny vecka tillsammans med mina grabbar!

Det har känts mycket lyxigt att få resa iväg så här och bara förlusta mig i roliga saker men jag tror faktiskt att det också bidrar till att jag kan känna mig bättre till mods. Det är fint att äntligen få komma iväg på resan till Berlin som vi planerade för redan i somras. Då kändes den långt borta och jag bara väntade på att saker och ting skulle ordna sig i mitt liv. Det är fortfarande på G men jag har lite framtidsnoja, det känns inte så bra som det borde när det gäller mitt arbete. Men som sagt, det är kanske inget jag kan påverka, men nu har jag i alla fall förmågan att försöka. Det är inte illa för mig som helt och fullt varit fast i andras händer, utan ”egen vilja” eller tron på att jag faktiskt har en vilja och att det jag vill eller inte vill betyder något. Jag måste på allvar se över att jag orkar med mitt arbete OCH mina grabbar, ja gärna lite tid att rå om mig själv, jag är inte den robot jag varit under många år som bara går framåt utan mening med det.

Nu i kväll har vi fått i oss lite risgrynsgröt, tittat på TV, den norska serien: Frikänd samt sista delen av Fortitude. Den senare mycket obehaglig… och med ett slut som inte kändes avslutat. Suck! Jag kan få skrämselhicka av dessa småkryp – insekter – som serien avslutades med… Urk! Tacka vet jag trollsländor… de är vackra insekter, men även de är rovdjur…

Förresten, när vi väntade på Tegel, flygplatsen i Berlin, såg vi en räv (Bosse såg två men den ena försvann). Den verkade nästan tam när den vandrade omkring bland bilarna på parkeringen. Stackaren! Vår flight hem blev en kvart försenad, varför vet vi inte men det tog lång tid innan vi fick gå ombord. Flygresan gick bra, men det var turbulent och det var skumpigt både upp och ner. Över Stockholm fick jag uppleva min första luftgrop. Inte kul alls, men vi landade ändå säkert på Arlanda.

Tack för idag!

#Blogg100

Kommentera

