#Blogg100 No 75: Resfeber… igen

Varför ska det kännas så jobbigt att resa? Jag är ingen van resenär, i alla fall inte utomlands. Nu far vi iväg på en weekendresa till Berlin, min man och jag. Han ska visa mig en av de städer som funnit en plats i hjärtat… Kamerorna ska med, och hoppeligen blir vädret bra. Men åter till denna resfeber. Kanske smittar vi varandra? Bosse drabbas också av resfeber med dålig sömn, oro etc som följd.

Jag reste själv utomlands (förutom möjligen Norge, Finland och Danmark) 1988 med Wermdö Brass och även om jag inte har så starka minnen från den resan så har jag någonstans noterat att jag tappade bort mitt pass i passkontrollen på Arlanda, att jag var förundrad över den nogranna undersökningen av tvärflöjten (efter narkotika??) och att det var en stor upplevelse i mitt liv. Vi bodde i familjer, besökte en skola och spelade för kungen och drottningen. Några suddiga fotografier tagna med en usel kamera är alla minnen jag har kvar från den resan.

Sen har jag farit iväg på några andra resor, till London och Paris. Nu blir det alltså Berlin och där ska jag skapa en fin minnesbank av bilder, det kansle behövs eftersom jag uppenbart tappar mina minnen under årens lopp… Jag och Bosse har hunnit med ett par resor innan, då med båt, till Helsingfors, Riga och Tallin. Än så länge minns jag dessa resor 🙂 och resfebern…

Idag var det åter dags för promenadgruppen på Capio. Det blev en fin promenad trots det taskiga vädret (vi slapp regnet)… Jag lyckades se TVÅ nyvakna trollsländor, varav den ena fortfarande satt kvar vid skalet av sitt forna jag… Så oerhört fascinerande… Tur att kameran var med! 🙂

Lönnens näsor börjar teckna sig där blommorna satt… även det är fint att se. Jag förundras över att jag kan upptäcka så mycket som jag fakriskt gör. Intresset för naturen har funnits länge, men NU börjar jag se saker på riktigt! Ta in det som händer i naturen! Det är ganska fantastiskt. Det är nog mitt livs största resa. Men när jag väl sitter på planet mot Berlin på torsdagsmorgon så kanske jag kan andas ut. Jag ser verkligen fram emot resan trots oron i kropp och själ!

Några av dagens alster:

Tack för idag!

PS Det kan bli en liten paus i bloggandet under resan till Berlin men jag ska försöka underhålla bloggen!

#Blogg100

Ett svar till “#Blogg100 No 75: Resfeber… igen

Kommentera

