#Blogg100 No 69: Ett ufo i skallen

Ja i alla fall kändes det som att något utomjordiskt landat i skallen idag. Trött, tung i sinnet, tillbaka i den kvävande känslan. Men till skillnad från tidigare så har jag idag lättare att identifiera känslan, förstå lite bättre varför jag dyker. Men jobbigt är det ändå, för jag kan inte dölja det lika bra längre, kanske inte alls. Ändå kan jag sällan nämna detta för andra, att jag känner mig låg och orolig t ex. Nåja, dagen är över och snart får jag sova, hoppas jag! Natten mot idag fick jag inte alls sova som jag ville. Dels vaknade jag av att magen spökade (vilket fortsatte under dagen), troligen min IBS, sen kom Simon upp kl 4 och var ”pigg”. Vi förde en liten diskussion om att han skulle lägga sig igen. Han vägrade, han satte sig i köket och läste Bamse tills kl 5, då startade han sin surfplatta. Han störde mig fler gånger innan jag skulle upp. Suck!

Ibland undrar jag vad jag gjort med mina barn. I julas fick de varsin surfplatta och kanske var det en mindre bra julklapp. De är nästan besatta av sina plattor. Hur kommer jag till rätta med detta? Jag vill förstås att mina barn ska göra andra saker också. I och för sig ville Samuel hellre se Netflix undder kvällen, men det är alltid samma serie.

Inte heller idag fick jag sagt det jag ville ha sagt. Så blir det när jag är låg. Jag blir rastlös, har svårt att koncentrera mig, och mer introvert eller kanske snarare inåtvänd. Jag kan tycka att introversion faktiskt är något positivt. Men det är inte roligt att bli vänd inåt mig själv…  det ger mig mer ångest. Detta måste jag lära mig hantera! Jag fick inget tillfälle att lyfta mina frågor, eller kanske kunde jag inte ta den platsen? Jag fann inget utrymme. Frågorna får nog ställas via mail tyvärr. Jag behöver verkligen öva på att säga saker ”face to face”, jag blir kallsvettig av att tänka på det. Jag måste verkligen ta tag i detta. Det är inte alls roligt att lida av ”social ångest”, det är PEST!

Under den regniga eftermiddagen så passade jag på att fota ett antal myror i rhododendronbuskarna vid kyrkan. Stora myror var det. Jag fick några fina närbilder, men idag väljer jag några jobbilder från igår. Exkursion med ena fyran, djurlivet i bäcken. Jag är glad över att få delta lite i NO- och matematikundervisning. Ämnena brinner jag för och även om jag inte kan jobba som lärare så får jag ändå behålla en del av min kunskap. 🙂

PS Idag då jag var rastlös på jobbet plockade jag fram lite virkning. Detta fortsatte jag med hemma… På bussen i morse då jag åkte med Samuel till dietisten så broderade jag… pysselmani? Kanske det! Men jag försöker att inte låta det ta det bättre av mig på jobbet.

#Blogg100

Kommentera

