#Blogg100 No 66: Idag (i kväll) tänker jag inte…

… blogga, det känner jag inte för. Jag har en del tankar förstås men så lite tid. Jag tänker på alla dessa barn som rör sig på Stockholms gator (ja i andra städer och andra länder också), som i så tidig ålder som 9 år bor på gatan, lever på att stjäla, droga sig och är så rädda och otrygga inför vuxna. Barnen från Marocko, som inte kan ”anpassa” sig till ett liv som vi kallar normalt. Vuxenvärlden har svikit dem helt och fullt, de utnyttjas och förlorar tron på världen omkring dem.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/barnen-som-lever-pa-gatan-och-livnar-sig-pa-brott

Nä, livet i denna värld är inte lätt. Ibland undrar jag vad vi människor är för sorts odjur som kan förstöra så mycket trots att vi borde vara ”kloka”…

Ok, jag skulle inte blogga. tiden är knapp. Det är fyra minuter kvar till midnatt… Dags att posta mitt inlägg, men någon bild måste ju vara med!

Trots det gråa vädret fick vi en fin promenad efter lunchen på Farsta Gård idag…

#Blogg100

Kommentera

