#Blogg100 No 63: Uppochner… ner och upp

OK, nu har jag varit nere i källaren två gånger under kvällen för att hitta Simons och min cykels RAMnummer. Inte det minsta lätt 😦 När jag äntligen hittade numret (som jag tror det är) så har jag fått plocka ut, vända uppochner på cyklarna etc för att se ett mycket suddigt och otydligt nummer. Pust! Undrar lite vad försäkringsbolaget anser… tänk om numren nu är fel! 😦

Men nu ska jag i alla fall fylla i blanketten(blanketterna) för Biltemas ”kostnadsfria” cykelförsäkring (ja den är gratis i tre månader i alla fall…).

I förmiddags träffade jag min nya läkare. Det kändes mycket jobbigt. Att ständigt mötas av nya ansikten och nya ”idéer” från diverse behandlare och läkare är jobbigt! Det blir som vanligt, svårt för mig att förhålla mig till det nya som framkommer. Nu ska jag t ex söka stöd från kommunen med mina grabbar för att fixa jobbet, suck! Jag är inte alls bra på att be om hjälp och mina barn vill jag ju klara av själv. Jag kan tänka mig ett visst stöd för Simons del men det är för att han har behovet att få göra egna saker, utan lillebror. Men att någon annan ska möta barnen hemma efter skolan känns inte så bra… Fick frågan om hur det ”sociala nätverket” ser ut. Men jag kanske vänjer mig vid tanke?? Kanske misstolkar jag det hela dessutom?? I övrigt var det mest prat om mediciner, fritidsintressen etc. Jag fortsätter jobba 50 % ytterligare en period. Det känns bra för min del, men jag är orolig över vad andra tänker och tycker, exempelvis FK som jag har haft ”problem” med tidigare (dock inte än under denna sjukskrivning). Jag har en del att fundera över vad gäller arbete, kanske dags att ta upp mina frågor med facket? Jag känner ibland att jag inte kan påverka min situation, men det kan jag antagligen göra, mer än jag gör idag.

Jag tog en tur till Plantagen efter jobbet. Faktum är att de nyinköpta blommorna gör verkan på humöret. Det blir så fint i fönstren och jag ser då hur skitiga de är, kanske nästa projekt? Plocka undan går det sämre med. Men idag har jag inte trätt en enda pärla på tråd. Det är ett ”framsteg”. Jag har vikt tvätt och gjort fint i fönstren i stället.

Snart bär det av till Berlin. Tiden far iväg och jag har inte avtalat med FK än. Note to myself: RING FK i morgon! Resan ser jag fram emot. Måste tömma mitt minneskort i mobilen (32 GB) som jag redan fyllt (nästan helt) så jag kan ta MÅNGA bilder!

Nä, nu får jag ta och visa  några av dagens foton. det blev några i förmiddags och några under eftermiddagen. Bara måste…

#Blogg100

Kommentera

