#Blogg100 No 62: Efter regn kommer sol…

Vaknade till en riktigt grå, trist och regnig morgon. Började jobba sent men hade en tidig tid hos sjukgymnasten på Capio. Dagens ämne var att försöka komma till rätta med mitt behov av att ”pilla” sönder mina fingrar. Om jag blev klokare vet jag inte men besöket var ok. Har i alla fall fått med mig några tips. I morgon är det dags för besöket hos min nya läkare. Det känns ganska jobbigt då jag tycker det är jobbigt med alla dessa nya relationer, nya människor som ska bilda sig en uppfattning om mig och om vad jag behöver hjälp med. Nu när jag står på gränsen mellan ett liv i verkligheten och livet i bubblan känns det kanske än viktigare. Jag VILL så mycket nu, känna att jag lyckas, klarar av, orkar etc. Målet nu är ju att börja arbeta 75%. Det känns som mycket, men jag måste ju. I höst är det 100% arbete som gäller. Det bara måste gå.

När jag kom ut från mitt besök hos sjukgymnasten hade det slutat regna. Detta gav mig tillfälle att plåta ett antal riktigt fina bilder, jag tycker det är vackert med växter efter regn. Vattendtopparna glittrar så fint, men det är svårt att få till den ”perfekta” bilden.

När jag sedan skulle åka iväg till jobbet såg jag årets första nyckelpiga. Härligt! Skolgården badade i sol när jag kom till jobbet och eftermiddagen var varm och skön. När fritids började satt jag och en av eleverna ute och pysslade med origami. Men jag måste nog vara lite försiktig i solen. Jag bränner mig lätt.

Dagarna rusar på i en hiskelig fart. Ibland är det svårt att hinna med. Det är inte många timmar kvar på detta dygn nu och jag har inte hunnit med allt jag hade velat göra. Men jag kämpar på med att få ordning hemma. Jag vill trivas i lägenheten och känna lugn och ro. Det går inte när det ligger saker överallt. Jag har också möblerat om lite bland mina växter. Får se om de trivs… Fyra pelargoner köpte jag hem i måndags. Blommor är det nya nu, jag pärlar blommor för fullt, jag söker efter broderimönster med blommor och andra sommarmotiv etc.

Nä, nu kommer dagens bilder i stället!

Tack för mig!

#Blogg100

 

 

2 svar till “#Blogg100 No 62: Efter regn kommer sol…

Kommentera

