#Blogg100 No 56: Så tappade jag fart igen…

Men sådant är livet. Ett par dagar sedan jag uppdaterade min blogg med ett inlägg och med det så saknas ytterligare några inlägg från mig i utmaningen att blogga ett inlägg om dagen i 100 dagar. Men det är ingen tävling, bara en utmaning och den jag utmanar är mig själv. Sen vill jag förstås att nya läsare kan hitta hit, och de som läser förstås fortsätter.

Idag har jag varit i sonens skola och pratat med hans lärare om medicinering under skoldagen. De har märkt att det blir en stor dipp och förändring under eftermiddagarna på fritids så nu har vi bestämt att testa påfyllnad runt skoldagens slut. idag var första dagen, och det gick bara fint! Lite rörigt var det dock på kvällen här då medicinen inte räcker hela kvällen. Då blir det ganska så vilt här hemma, sonen tappar omdömet och han skriker för kung och fosterland, inte nödvändigtvis av ilska utan mest för att retas. Vad gör man?

Igår fick barnen en utmaning. Jag började med Simon som kunde komma hem lite tidigare igår. Jag pärlar som bekant ganska mycket och då sprätter det iväg lite pärlor här och där. Jag ”lockade” Simon att leta pärlor på golvet. Han fick en krona för varje upplockad pärla, 14 kr fick han ihop. Sedan fick Samuel en annan utmaning när han kom hem med taxin. Även han fick då 14 kr. Idag hoppade jag över detta av ren utmattning! Men kvällen har ändå varit relativt lugn.

Igår tog jag med barnen ut på vallning med sparkcyklarna (själv hade jag med kameran förstås). Idag var det något sämre väder så vi har hållit oss inne.

Mitt humör har varit lite sämre idag. Dagen har känts lång, arbetsdagen var bra, men krävande idag. Att komma hem var skönt. När jag vaknade i morse kände jag av mina ångestmonster. Kan ha berott på att jag (troligen) glömde min medicin igår. Det händer ibland när det är stressigt hemma. Jag glömmer ganska ofta då. På eftermiddagen idag hade jag problem med magen och sura uppstötningar. Stress?? Kanske, lite väl mycket på en gång, men samtidigt gillar jag när det händer saker… att jag får vara aktiv.

Detta får nog sammanfatta de senaste dagarna i mitt liv. Nu har jag annat att göra, dels plocka undan lite här hemma inför helgen, dels försöka hitta ett papper som fått ben och lämnat mig åt mitt öde. Har tid hos sjukgymnasten i morgon för ”uppföljning” av mitt recept på fysisk aktivitet. Jag har själv begärt det då mina planer på träning grusades totalt i december. Nu vill jag komma igång med något, men det måste bli lite lättare, kanske någon form av egen träning hemma?? Jag behöver verkligen peppas igång. Jag är så trött på att vara en soffpotatis med dålig kondis. 🙂

Så några bilder också…

#Blogg100

PS Dagens pyssel…

Pyzzel

Får se vad det blir… Någon form av blomblad är det i alla fall. Jag söker nya ”kickar”! 🙂

 

Kommentera

