#Blogg100 No 51: Många tankar idag…

Samtal med kuratorn lyfter alltid fram det som döljs i mitt inre. Mitt liv, mina tankar, mina känslor… Äntligen en form som faktiskt verkar fungera… Jag har genomgått flera ”behandlingar”, t ex KBT men bara känt ett stort misslyckande efter, ingen som helst uppföljning om hur det hela har fungerat. Men att vända och vrida på saker, att lyfta stenarna och se efter vad som döljs ger mig en viss insikt i det som tidigare varit. Jag är en överlevare, jag ger inte upp… Inte en enda dag har jag låtit barnen falla offer för mitt mående vad gäller förskola/skola, utan det har varit viktigt för mig att sköta den delen hela tiden. Att barnen förstås fått känna av en hel del som de inte borde ha gjort är oundvikligt. När jag mådde som sämst orkade jag bara lämna barnen och hämta dem. Någon energi att laga middag eller leka med barnen fanns inte. Men idag ter sig livet mycket annorlunda… Idag finns energi och lust att göra saker tillsammans med barnen. De börjar bli stora nu, bäst att passa på medan de bor hemma… 🙂

Det vi pratade om är egentligen inte intressant för någon annan än mig. Mycket handlar ju i grund och botten om min uppväxt och hur jag idag ser på den när jag blickar tillbaka. Idag kan jag notera saker som jag inte kunnat göra tidigare… Det känns faktiskt bra och hjälper mig att komma vidare och få nya perspektiv av livet.

Igår njöt jag av Kungsträdgårdens prakt, idag tog jag en timmes promenad efter jobbet ner till Ösbyträsk. Det var en fin eftermiddag/kväll och när jag kom hem kunde jag njuta av lugnet. Snart ska jag krypa ner i sängen och i morgon blir det sovmorgon till kl 8 (om jag inte vaknar tidigare förstås).

Jag känner idag ingen rädsla att vara ensam, inget behov av att ständigt känna att jag har folk omkring mig… Tidigare kunde jag använda Facebook som ”sällskap” vilket är helt sjukt, eller??? Nä, nu ska jag varva ner mig lite. Jag har en stor hög med grejer från klädkammaren som är mitt ”projekt” hemma just nu. Den ska jag försöka angripa i morgon och göra mig av med gammalt groll! Idag känns livet bra att leva, det är roligt att jobba, jag ser fram emot resan till Berlin i maj och att sommaren snart är här!

#Blogg100

 

Kommentera

