#Blogg100 No 42: Bredbandstrassel… och glädje!

Bredband och uppkoppling pratas det om på nyheterna idag. Nu bor jag i en storstad, så mestadels fungerar det bra men både igår och idag har hastigheten varit usel av och till. Nyss uppmätte jag 0,75 Mbit/s via bredbandskollen. Det är inte mycket av de 100 Mbit jag betalar för hos Telia.

Men jag ska inte klaga… Det fungerar ju trots allt för det mesta! Jag kan betala räkningar, publicera bilder och bloggar samt se Tv och mycket mer för det mesta! 🙂

Igår skrev jag om tankarna runt svt:s nya sändningstider av nyheter… Idag hann jag trots nya tiden se kulturnyheterna! Men jag gillade nyhetstimmen!

Apropå publicera bilder… Jag är så glad över att mitt bidrag till #fotosondag (fotosöndag) på Flickr har blivit så uppskattad! Det KÄNNS faktiskt bra att få denna uppskattning och bekräftelse att jag ”kan” fotografera… Jag lägger ner tanke och en viss möda när jag går mina fotopromenader eller tar bilder hemma… Bilden nedan är en screenshot från :  http://www.fluidr.com/

Screenprint 150413

Här kan du se bilden via min sida på Flickr:
Shape of the sun

#Blogg100

Kommentera

