#Blogg100 No 41: Förändring av ”Nyhetstimmen”

Kanske är det lite tramsigt att reagera på detta sätt men för mig har Svt:s ”nyhetstimme” mellan kl 19.00-20.00 varit en given timme framför TV:n sedan har det varit dags att natta barnen. Kulturnyheterna har jag uppskattat att titta på för det mesta men från och med i morgon så sänds kulturnyheterna i Svt redan kl 18.13, dvs mitt i middagsätandet och pysslandet med ungar och disk etc. Så jag kan möjligen se dessa varannan vecka då. Att se nyheter i efterhand på nätet är inte min melodi, men det är klart att jag kan läsa nyheterna via Svt:s app i mobilen…

Jaja, lite finns att tramsa om så det är väl bara att acceptera, det blir nog bra och kanske passar upplägget bättre för de flesta tittare?? Själv kommer jag få roa mig med andra saker mellan kl 19-19.30, kanske är det då jag ska blogga i stället?? Då slipper jag skriva kl 23 på kvällarna! 🙂

PS Här är mitt bidrag till #fotosondag på Flickr:

16932575029_4b3c9677c0_o

Temat: #form

#Blogg100

3 svar till “#Blogg100 No 41: Förändring av ”Nyhetstimmen”

  1. Min melodi har varit 19,15 till 20,00… Får se om jag vänjer mig med de nya tiderna…
    Håller med och detta känns inte OK 😦
    Men å andra sidan har jag inte vant mig med Rapport i ettan och Aktuelt i tvåan,,,

    • Nä, det är inte lätt när tider och kanaler ändras/byts… 🙂 Bara att hänga på antar jag. Trist med förkortat Rapport också tycker jag, även om det bara är fem min kortare…

      • Förkortat rapport kan jag stå ut med, då det blir lokala nyheter istället. Men jag hade gärna sett att de lokala nyheterna kom 18,15 och kulturnytt 18,30…

Kommentera

