#Blogg100 No 34: Borta bra men hemma bäst!

Nu är jag hemma och ”med dator” igen. Jag återupptar utmaningen och fortsätter där jag slutade. Nu har vi firat påsk i Nyhammar tillsammans med morfar och morbror Pär samt katten August. Men det är skönt att vara hemma igen!

Visst är det roligt att resa, byta miljö, se andra saker och umgås med familjen… Men vägen dit är för mig kantad med en del obehag. Dels måste resan planeras i förväg förstås, tågbiljetter beställas etc. Men är vi två som hjälps åt går det bättre! 🙂 Dels ska förstås allt förberedas och det ska packas kläder, saker etc. Jag tar ALLTID med mig för mycket. Denna gång använde jag inte mycket av det som packades ner… Jag räknar alltid med att katastrofer ska inträffa och att allt ska sluta i kaos! Men denna resa gick bra. Det var bara jag som behövde byta kläder under dessa dagar. Barnen kunde använda samma kläder (det var ju bara tre dagar).

När vi väl kom ombord på tåget som skulle föra oss hemåt kändes det ganska så skönt. Visst har vi haft det bra, blivit ompysslade, ätit gott, barnen har kunnat vara ute och leka själva och själva valt att gå ut. Här hemma går de aldrig ut själva. Jag och Bosse fick sova på övevåningen och morfar sov nere hos barnen. Snacka om lyx! Men som sagt, jag älskar att vara hemma, skrota runt kravlöst och göra saker i min takt.

Nu blir nästa resa till Berlin i maj. Jag ser fram emot att se Berlin som jag aldrig tidigare besökt, men alla förberedelser som att packa och bestämma vad som ska tas med… Suck! Sen tillkommer att flyget går tidigt på morgonen från Arlanda. Jag är egentligen inte flygrädd men efter alla incidenter den senaste tiden finns det lite oro trots allt! Nåja, nog om detta! Orkar inte tänka klart idag. Trots relativt god och ostörd sömn under två nätter håller ögonen på att trilla ur skallen nu. Så snart blir det Arne Dahl på Svt, sen blir det sovdags! Ha det bäst!

DSC_0753 DSC04043 DSC04066

Kommentera

