#Blogg100 No 30: Tankar en måndag…

Jag sitter framför TV:n och ska snart börja den smått mödosamma processen att få barnen att stänga av surfplattorna och låta sig nattas… Efter Rapport börjar ett nytt underhållningsprogram. Jag är ganska trött på alla dessa ”såpor” på TV, eller så är det fel på mig… Idag börjar en ny serie där några präster ska få chansen att möta kärleken… För en tid sedan gick en annan serie där par gifte sig och sedan levde tillsammans i fyra veckor sedan de parats ihop. Nåja, jag ska väl egentligen strunta i vad som går på TV, vill jag inte se det så behöver jag ju inte titta! Eller hur??

http://www.svt.se/tro-hopp-och-karlek/mark-levengood-ska-hjalpa-tre-praster-och-en-pastor-att-hitta-karleken-i-tro-hopp-och-karlek

Ovan är i alla fall en länk till Svt och programmet om hur tre präster och en pastor ska finna kärleken… Själv fann jag min via Internet! 🙂

Oj, kvällen kom och gick… nu är klockan 22.50 och dags att sova… uppe före tuppen kl 05.15 piiip!!

DSC_0529

PS bilden ovan har jag tagit med min mobil… Den visar hur många som tittat på min senaste bild på Flickr… Den jag deltog med i Fotosöndag 🙂 62 favoritmarkeringar och 4614 visningar… Inte illa! Eller hur! (Jag hade tänkt att ta en avbild av hela skärmen med datorn men det fungerade inte som jag ville.)

PS 2 Det är svårt att pärla en kyckling (påskpyssel) men jag har lyckats hyfsat med ett halvt ägg…(äggskal vill säga)!

#Blogg100

 

Kommentera

