#Blogg100 No 24: Insikter – igen

Jag når ständigt nya insikter just nu. En sak jag faktiskt kommit fram till är att jag idag mår bra. Jag mår BRA! Jag trivs med mitt arbete, mina ”barnveckor” fungerar bra, de barnfria är ok, ibland blir det förstås lite tomt. Men i stort är jag så tacksam över att livet har vänt, att jag vågar se framåt igen. Det är många år sedan jag verkligen vågade se en hoppfull framtid.

Tillsammans med kuratorn gör jag min livslinje. Med den blickar jag tillbaka på mitt liv, vad som format mig, gjort mig till den jag är idag. Förra veckan när jag lämnade mottagningen kände jag mig sorgsen och på något sätt orolig. Vad kommer jag att hitta i mitt förflutna? Så mycket har varit undangömt i mitt inre. Kommer det förflutna att ge mig en bättre framtidsutsikt? Det får väl tiden visa. Men jag tror att det till viss del har betydelse av att blicka tillbaka. Vad hände under barndomen? När jag gick i skolan? När barnen föddes? När relationer kraschar? Det finns mycket att spinna vidare på.

Nu ska jag inte låta tankarna spinna iväg. Jag avslutar med några av dagens fina bilder i stället… Vädret var mer än underbart idag och jag njuter verkligen av våren!

DSC_0468 DSC_0472 DSC_0477 DSC_0478 DSC_0487 DSC_0498 DSC_0500 DSC_0508 DSC_0517 DSC00895 DSC00917 DSC00920 DSC00931

PS Är detta konst?

DSC_0486

Detta är i alla fall ”nymålat” hos mig… Suck! 😦

#Blogg100

Ett svar till “#Blogg100 No 24: Insikter – igen

  1. Ibland måste man fundera och att titta både framåt och bakåt.
    Att också befinna sig i nuet, såsom bilderna visare är bara ett tecken på sundhet. Tack för det du skrev!

Kommentera

