#Blogg100 No 22: Söndag kväll, klockan 23.20

Inte heller idag har det blivit något skrivet. Det är som att tiden inte finns ibland. Det är sällan tiden går riktigt långsamt numer. I stället rusar den iväg och vips är det dags att sova… Ungarna väckte mig kl 7 i morse då båda två kom utstormandes från sitt rum. Rakt in i mitt ”sovrum” då jag sover på soffan i vardagsrummet (jag och mannen min kan inte sova i samma rum…). Hur kul som helst, NOT!!!! De började tjafsa och bråka direkt, båda satte igång sina surfplattor i köket och sedan var det full rulle. Jag var nog uppe minst 10 gånger och sa till dem. Inget hjälper. Till slut var det bara att gå upp och tänka på frukosten. Suck! Någon med barn som känner igen sig? 🙂

Jag har inte läst några tidningar idag, inte heller hängt så mycket på FB och twitter. Jag har suttit med Simon då han gjorde matteläxan, varit i Nacka Forum och handlat vårskor till barnen, pärlat peyote mm. Jag har en önskan om att göra så mycket mer än det jag gör…

Nu ska jag sova… det är en ny dag i morgon och jag ska upp om knappt sex timmar. Det mesta är det ordning på men inte allt.

IMG_20150322_125135

Dagens enda foto… ligger även på Instagram. Mer blev det inte idag. Ingen sol, ingen måne, bara gråa moln…

PS förlåt att jag varit så dålig på att skriva… livet har liksom tagit över! Men i morgon ska jag försöka skriva mer. Är det fint väder ska jag dessutom fota lite mer. Veckan som kommer ät fullproppad: jobb, styrelsemöte med bästa scenstudion, utvecklingssamtal med Samuel, ett besök hos polisen för att fixa legitimation… Suck! Kom just på att jag och Samuel INTE har fyllt i Schoolsoft! Blä! 😦

#Blogg100

Kommentera

