#Blogg100 No 15: Att tänka olika

Igår tog vi vara på solen och begav oss ut med pojkarna. Vi skulle utforska den senaste av busslinjer här i Gustavsberg, 468 till Hålludden/Artipelag. Jag hade planerat att se hur det ser ut nere vid vattnet, inspektera vårens antågande och fotografera naturen. Min man hade inte tänkt som jag trodde. Han ville nämligen fotografera stenhögarna vid Hålluddens trafikplats. När det blir sådana kollisioner så får jag en total hjärnkollaps.

Vi klev av bussen vid den stora bussparkering som byggts innan utfarten till motorvägen. Övriga resenärer fortsatte ner mot naturen och vattnet. Jag reagerar väldigt starkt på missuppfattningar av detta slag. Så sur jag blev, det är nästan löjligt när jag tänker på det hela. Tillslut blev det ju ändå som det brukar! En fin utflykt! Men jag höll mig länge i bakgrunden och tjurade!

DSC09799 DSC09795 DSC09812 DSC09820 DSC09881

Ibland undrar jag hur jag kan göra för att undvika denna kollaps i skallen. Har alltid haft detta problem, jag tror att det var så redan under grundskolan. Jag funderar ofta varför jag blir så sur när saker inte blir som jag tänkt mig. Det känns som jag i dessa sammanhang är väldigt oflexibel. Men jag har i och för sig förstått att jag har det ganska svårt med förändringar av olika slag. Ett personlighetsdrag kanske?? Jag ser förstås en del av mig själv i barnen när de sätter sig på tvären ibland. Tur att jag har en man som idag känner mig ganska bra och som vet hur jag ”fungerar”. Han har stort tålamod med mig och han vet att min tjurighet inte är så himla långvarig. I andra sammanhang försöker jag styra mina impulser idag och inte ta mig så illa vid när det inte blir som jag tänkt. 🙂

Idag har vi i alla fall åter tagit tillvara på solen. Ungarna fick ta fram sina sparkcyklar. Det blev en fin tur. Jag såg årets första humla, det känns tidigt… Det är ju trots allt bara den 15 mars. Sedan såg min man en mygga i badrummet. En myra lyckades jag också få med på ett av fotona. En lyckad dag!

DSC09939 DSC09944 DSC09987 DSC09988

DSC09977 DSC00014 DSC00039 DSC09932 DSC00042

PS Jag gillar verkligen min Sony NEX-5T. Det blir många fina bildminnen…

#Blogg100

 

Kommentera

