#Blogg100 No 4: Att finna ett inre lugn

Just nu känner jag av en inre stress och en aning nedstämdhet/ångest. Därför var det ganska skönt att idag ta bussen hem då pojkarna lämnats av för avfärd till skolan. Även om mina morgnar med pojkarna är relativt lugna och bra med de rutiner jag har haft sedan en tid tillbaka så blir jag lätt stressad trots att jag vet att vi hinner i tid etc. Men det är inte någon oro att komma iväg sent som triggar stressen, utan snarare tempot som ungarna har redan från tidig morgon (i alla fall lilleman). Det spelas på surfplattorna (efter frukost, mediciner och påklädning) och det genererar diskussioner om TNT, monster och annat i Minecraft, ja det är mina pojkars stora intresse, framför allt den yngres…

Nu sitter jag i soffan, fläkten påslagen och min dator framför mig. Jag har ringt till VC angående sonens provtagning så i morgon får han åka med mig och Simon så vi får detta gjort. Jag börjar sent även i morgon så det passar bra. Då kan vi ta det extra lugnt här hemma. Jag kan lova att det inte är roligt att stå nere vid bussen och vänta med båda pojkarna då taxin är sen. Barnen råkar ständigt i luven på varandra och ordväxlingarna är höga och många. Om något är stressande så är det en av anledningarna till att jag får en stark inre stress.

Jag har också ringt till min handläggare på FK (äntligen). Men bara lämnat meddelande. Hon hade försökt nå mig i måndags då vi skulle stämma av lite efter att jag avslutat min arbetsträning. Kanske hinner vi höras under dagen.

Just nu kliar det i fingrarna att sätta igång att pärla vidare på den fjäril jag påbörjat med en ny teknik jag håller på att lära mig. Jag syr pärlorna med peyotestygn. Det är svårt men jag gillar att lära mig nya saker och jag upplever att jag faktiskt är ganska bra på att skapa med just pärlor. Jag har inte sett mig som kreativ tidigare, men jag har funnit att just pärlor ger mig ett inre lugn. Jag slipper en del av mina mer ”nervösa”/oroliga beteenden när jag skapar något med händerna. Och med de nya glasögonen ser jag ganska bra också, och med pärlnålar går allt mycket lättare då jag arbetar  med nylon- eller bommullstråd. 🙂

DSC_0227

DSC_0229

Kommentera

