#Blogg100 No 3: Funderingar…

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/har-aldrig-varit-sa-mycket-klotter-som-nu

Något om klotter… På ABC rapporterades idag om det ökade klottret i Stockholm. Det skriver jag under på. Överallt klottras det, t o m på det nybyggda husen i Gustavsberg lyser klottret…

DSC07772 DSC08589 DSC08820 DSC08823 DSC08826

Är det så här vi vill ha det? I alla fall kan man tro det då vi ska tolerera klotter idag, kanske t o m se det som konst??? 😦

Området jag och barnen bor i är riktigt trist. Förutom klotter lite här och var samt ristade fönster på busshållplatsen så är det skräpigt. Jag har märkt att det blivit mer och mer skräp utanför husen bara under det senaste halvåret. Ibland undrar jag hur vi människor är funtade. Fimpar, muggar, plastpåsar, cigarettpaket etc etc etc ligger utanför portarna, balkongerna och fönstren i området. Sopor slängs bredvid sopnedkasten. Som tur är så är det än så länge relativt rent utanför vår port!

Idag har det inte varit en lika ”lätt” dag som igår. Jag vet att jag inte har anledning att få ångest eller känna mig deppig. Det går bra på jobbet och det mesta verkar reda upp sig men hela dagen har jag varit låg, haft ångest och oroskänslor. Det enda som får mig ”lugn” är mitt pysslande hemma med pärlor… Jag har känt mig osocial och som att jag inte passar in. Kanske går allt väldigt fort just nu, och utan det stöd som mina samtal skulle ge mig så känner jag mig lite missanpassad. Promenadgruppen blev ett litet andningshål men i övrigt har det gått tungt.

Nåja, det får sammanfatta denna dag. I morgon är en ny dag. Bara att ta nya tag och gå vidare framåt! Jag vet att jag klarar detta! Jag måste klara detta!

Kommentera

