#Blogg100 No 1

Nu för en stund sedan anmälde jag mig till #Blogg100, utmaningen att skriva ett blogginlägg varje dag i 100 dagar. Den senaste tiden har jag saknat inspiration att skriva men ändå så vill jag komma igång med det igen. Jag vågar inte ge mig i kast med att ha ett specifikt tema just för #Blogg100 men jag lär som vanligt fylla bloggen med dagens vedermödor och glädjeämnen.

Mycket av min tid har den senaste tiden tagits upp av arbetsträningen inom skolans värld. Den har gett mig en hel del positiva ingivelser och i morgon, måndag börjar jag arbeta 50 % igen efter ett drygt års heltidssjukskrivning. Äntligen börja tjäna lite ”riktiga” pengar och inte vara samhället till last helt och fullt. Resten av tiden har jag ägnat mig åt att utveckla min ”pyssliga” sida genom ett febrilt pärlande… Jag gör mina små pärldjur med nylontråd eller mässingstråd, jag försöker skapa nya saker så som blommor och halsband. Nya tekniker försöker jag mig också på.

Förra året försökte jag mig på att delta i Blogg100 men inofficiellt. Jag anmälde mig aldrig då, det vågade jag inte! Jag kan inte lova ett inlägg om dagen men det ska i alla fall vara min ambition. Det behöver ju inte bli en uppsats varje dag! 🙂

Jag har redan ett par idéer till inlägg att skriva, mestadels utifrån min resa tillbaka till verkligheten samt artiklar jag läser i tidningarna och annat jag läser via nätet eller hör på radio eller ser på TV. Att leva med psykisk ohälsa är inte en dans på rosor. Livet är tufft nog ändå… Mina funderingar över vad ett ”normalt” liv är kanske är långt ifrån ”sanningen” men det jag vill uppnå är att vakna på morgonen och se fram emot dagen, få göra saker jag tycker om att göra och i lagom dos. Idag tenderar jag att slukas upp av det jag intresserar mig för och kanske dra ut på det som är jobbigt. Balansen däremellan måste bli bättre. Att skjuta upp jobbiga och trista saker gör inte mitt liv bra. Jag måste helt enkelt hitta mina strategier för att ta tag i det jobbiga och lägga det som känns lättare åt sidan ibland… Men samtidigt så lugnar t ex pärlandet mina nerver… Jag har en enorm oro i kroppen sedan en tid tillbaka som gör att jag inte kan sitta och titta på TV, läsa en bok, bara ligga på sängen och vila etc. När jag gör mina pärldjur så infinner sig lugnet i resten av kroppen. Då kan jag känna mig tillfreds en liten stund.

DSC05060 DSC08022 DSC07848 DSC08898 DSC08870

Avslutar detta inlägg, No 1 i #Blogg100-utmaningen med några bilder… fotografering är ju också ett av mina stora intressen, så det kommer nog att bli en del fina vårbilder under denna utmaning också!

#Blogg100

Kommentera

