Jobbigt värre med dörrförsäljare!

Önskar jag inte varit hemma i kväll! Även om jag nu inte skrev på något avtal för ett visst bredbands- & digitalTV-bolag som min hyresvärd är ansluten till (bolaget heter ComHem och hyresvärden VärmdöBostäder). Strax efter nyheterna kl 20.00 hördes en mikrosvag knackning på dörren. Jag kände egentligen inte för att öppna men dum som jag är så gjorde jag så i alla fall. Utanför stod en kille med ID från ComHem. Han ville bara prata i två minuter och han var ”ålagd” att göra detta med alla hyresgäster (What??) men jag antar att det var för att jag har ett annat bolag för bredband och TV. Att stå i dörren och prata med okända människor som dessutom vill sälja något är illa nog men när de tar plats i köket så blir det en mardröm. Jag är alltför mesig jag, som tillåter någon att komma in så där i mitt hem. Dessutom så var han ganska otrevlig till sättet, han fick mig att känna mig dum för att jag inte ville sänka mitt pris med ett par hundra kr i månaden. ComHems kombination skulle gå på 538 kr i månaden, nu betalar jag 736 kr (inkl HBO som kostar extra). Visst skulle det bli billigare men är det bättre?? Jag är tveksam! Jag är trots allt glad över att jag inte godtog erbjudandet trots ”hotet” om att priset för samma deal landar på dryga 700 kr (dvs samma som jag betalar idag) om jag går via ComHems kundtjänst.

Nä, kanske är det otacksamt att vara ”dörrknackare” när man möter ”kunder” som mig, eller kanske var jag annorlunda gentmot mina grannar som genast gick över till ComHem (jag vet att många valt detta då det är ett ”ComHem-hus”)…

Hade jag inte ont i magen innan så fick jag det av besöket. Det blir en olustig känsla i kroppen, både av vanmakt och av irritation. Magen har f ö spökat ett par dagar nu. Kan bero på den ökade belastningen med längre arbetsdagar och att barnen varit hos mig under förra veckan. Simon fyllde år och jag har stressat runt lite extra p g a det. Trött är jag dessutom. Igår somnade jag framför TV:n kl 20 och idag somnade jag nästan på bussen från Brunn till Gustavsberg kl 12.00…. efter promenaden då jag kommit hem la jag mig och dåsade till i lite drygt en timme. Helt slut.

På fredag skall jag åter möta en ny ”behandlare” i vården. Jag får en ny ”samtalskontakt” då den jag har haft (skulle ha haft) inte kan prioritera mig utan måste prioritera andra mer behövande patienter. Mitt liv rullar på. Jag trivs bra på min arbetsplats, faktiskt! Mina kollegor är justa och de verkar uppskatta att jag finns där ett par timmar om dagen. Ungarna är mysiga och att få hjälpa till i klasserna och pyssla med pärlor på eftermiddagarna passar mig. Hur det blir till hösten vet jag inte men det lutar åt en mer stressig miljö för mig då jag antagligen måste jobba med de yngre fritidsbarnen. Men jag ska inte oroa mig i förtid. Nu ska jag klara av denna utmaning som innebär att jag inom kort faktiskt ska jobba 75 % om FK:s plan håller… Det är inte riktigt min plan då jag hade velat gå lite lugnare fram, men då kan jag riskera att bli av med min försörjning igen och det klarar inte min ekonomi… Jag har blivit nollad en gång redan och det var inte roligt.

Nä nu blev det mest blaj det här. Ska ta och försöka komma i säng nu för en ny arbetsdag i morgon… Så här kommer några av dagens vackra bilder…

DSC_0619

DSC_0622

DSC_0651

DSC_0677

 

PS ComHem eller inte ComHem? För mig lutar det åt inte!

Kommentera

