Att orka mer i vardagen

Idag blev en ”lång” dag för mig. Först arbetsträning med fullt ös i ett par timmar, men det var trevliga och roliga timmar. Samtal med gamla kollegor som kommer på besök bland annat. Tekniklektionen i fyran är grym, barnen plitar på med sina hus 🙂

Efter ”arbetsdagen” en lunchdate med mannen min innan det var dags att återförenas med promenadgruppen på Capio. Det var ett tag sedan nu men jag känner igen alla deltagare. Bara ledaren var ny för mig. Ännu en i raden av nykommen personal på mottagningen. Min samtalskontakt har f ö åter ställt in mitt samtal, det är nu fjärde eller femte samtalet som ställs in… Inte bra! Men det får gå.

Var på avstämningsmöte med personalavdelningen, FK och min chef. Ett bra möte. Jag känner att jag är på G. Nu är det väl bara att köra. Mina svårigheter är nog att bromsa… Men från nästa vecka ökar jag tiden för arbete till tre timmar om dagen, fem dagar i veckan. Nu jobbar jag 2.5 timmar fyra dagar i veckan. Sen i mitten av februari blir det 50% arbete, dvs 4 timmar om dagen. Det känns ok och jag verkar kunna vara kvar på fritidsklubben under vårterminen, vilket jag uppskattar då jag känner mig väl mottagen där och trivs med arbetsuppgifterna. Det som är trist är att samtalen jag blivit lovad som en del i vården för att motverka depression och stressrelaterade problem uteblir. Jag får ingen chans att lyfta frågor som berör energinivå t ex, dvs hur jag kan hushålla mer på den energi jag har. Än så länge får jag ingen energi av arbetet, jag blir mest utpumpad trots att jag har det bra där. Somnar ofta på soffan eller sängen efter arbetsdagens slut. Det är inget ”bra” liv, i alla fall inte särskilt roligt. Men det kommer förstås bli bättre!

Nu sitter jag hemma i Hökarängen och har det bra. Det mesta rullar på. I morgon besök på BUP, hämta mina nya glasögon och hoppas på att mina beställda pysselböcker (pärldjur) kommer snart från CDON, tyvärr upptäckte jag att de har upp till 15 arbetsdagars leveranstid på vissa böcker. Det gillar jag inte! Jag vill ha böckerna NU! Nåja, internet finns och en uppsjö av olika mönster, bara att söka vidare…

DSC05489 DSC05491

Kommentera

