En grym värld vi lever i!

Jag inser att det lilla futtiga liv jag ”gnäller” om här i min blogg är så mäkta obetydligt i denna värld. När jag slog på telefonend nätverk efter min arbetsdag i onsdags och nåddes av beskedet om det grymma attentatet i Frankrike och som ännu, flera dygn senare fortsätter och dessutom eskalerar så blev jag bestört. Jag lägger mig sällan i diskussioner när det gäller politik, religion etc. Kanske är det av rädsla för att sticka ut? Men mestadels tror jag att det beror på att jag inte trott på något under de senaste åren då jag levt i min bubbla.

Min födelsedag år 2015 kommer jag minnas med sorg, då det fria ordet hotades och flera framträdande journalister, tecknare och flera andra människor fick sätta livet till på den franska satirtidningen Charlie Hebdo.
Idag, fredag, pågår flera gisslandrama.

Så i detta perspektiv har jag mycket att vara tacksam för! Men ibland känner jag vanmakt över att mina barn växer upp i denna osäkra tid!

Kommentera

