Totalt kaputt

När jag åkte hem från jobbet idag efter mina 2.5 timmar kändes det som om jag blivit överkörd av en ångvält. Totalt utpumpad och tom, en smått obehaglig känsla. Det är trots allt skönt att jobba igen och att vara del i sammanhanget, men det blir många intryck och hjärnan går på högvarv, kroppen befinner sig i beredskap. Då jag lider av yrsel blir det extra uttröttande. Om den är triggad av medicinen eller av arbetsträningen vet jag inte, då den startade på jobbet min tredje vecka.

Väl hemma orkade jag just ingenting, inte ens äta något. Jag la mig platt på sängen, drog en filt över mig och blev liggande i dvala i någon timme… Som tur är fick jag i alla fall igång tvättmaskinen innan jag rasade… Att vila ‘är nödvändigt, framför allt nu när yngste sonen krånglar med sömnen igen… Någon som har några bra tips för att få oroliga barn att soman?

Nu har jag varit uppe en stund, ätit lite och fått upp värmen. Innan barnen kommer hem ska jag försöka städa lite och få undan disken. Simon får åka hela vägen hem själv idag, mot sin vilja, men jag möter honom vid bussen eller på gården. Jag måste öppna ytterdörren till honom (om den nu går att stänga förstås).

En liten parentes till att vara kaputt: Den 5 december låste Värmdö Bostäder dörrarna här på Skyttevägen. Endast nyckelbricka (och i viss mån nyckel) fungerar i dörren. Så när det kommer gäster, eller när barnen är ute och leker etc måste man gå ner och låsa upp. Men vårt lås är redan kaputt! Dörren går knappt att stänga och nu är den ofta ”olåst”. EN månad, knappt, höll den innan någon har forcerat sönder den. Suck! Men kanske borde Värmdö Bostäder få bakläxa på denna (dyra?) investering. Det som saknas är definitivt en porttelefon samt möjlighet att öppna ytterdörren från lägenheterna. Så nu fick jag det sagt också!!!

Bild

Kommentera

