Det (o)roliga livet…

Sitter och väntar… något som jag blivit van vid under de senaste åren av deltidsarbete och sjukskrivning. Idag är det väntan på att åka till min arbetsplats för min 6:e dag av min arbetsträning. Igår var jag hemma med sonen som var förkyld, men idag fick han åka till skolan igen. Jag börjar inte förrän kl 9 idag så det fick bli en latte på fiket eftersom det blåsiga och regniga vädret inte lockar mig.

Jag läser många bloggar om allt och inget. Mest gillar jag att läsa bloggar som säger mig något, som bloggar om NPF-diagnoser. Eller bloggar om att vara HSP, högkänslsig och/eller introvert. Jag försöker hitta min plats i livet, i denna underliga värld. Man ska vara på ett visst sätt för att passa in, eller ska man det? Jag skrev igår, utifrån Linus Jonkmans blogg, om en del av mina största problem att passa in på min arbetsplats. Är det något att sträva efter? Att passa in alltså?

Jag oroar mig ofta, tar lätt åt mig och tänker att det är nog MIG det är fel på i alla fall. Att jag missuppfattar saker som sägs, att jag inte lyssnar ordentligt kanske. Är det så? Det som jag uppfattade att mina uppgifter skulle vara under min arbetsträning verkar inte stämma. I alla fall är det som jag verkligen tycker är VIKTIGT för MIG är inte gjort! Jag var tydlig med att arbetsträningen måste vara planerad, strukturerad och förankrad hos de som jag skulle ”jobba” tillsammans med. Men som sagt, det kanske är MIG det hänger på??

Idag ska jag utmana mig själv mer än någonsin. Jag vet att ingen annan ställer upp för mig, det är bara jag som kan försvara min rätt att få må bra i livet. Jag måste vara tydlig med vad jag vill, kan och orkar. Jag tänker inte låta mig knäckas igen, bara för att jag inte är ”som alla andra”. Jag vet att jag har en hel del att jobba med, skaffa mig lite mer skinn på näsan, våga ta strider/konflikter utan att sänka mig själv och bli slagpåse. Nu ska jag bege mig ut i blåsten och regnet, en riktig höststorm, kanske passar det ändamålet idag? Vi får se, livet är mitt, ansvaret för det är också mitt. Nu är det bara att köra på!

Kommentera

