När jag transporteras

Jag låter mig transporteras med buss från Gustavsberg till Slussen för vidare tur med tunnelbanans gröna linje mot Hökarängen. I öronen ljuder Kent som vanligt. Det är perfekt bussmusik!

Du vaknar upp din ungdom borta
Din spegelbild ser ut som skit
Och allt som förut var så enkelt,
har blivit väldigt svårt
Som alltid flyr jag till musiken
Den enda plats där jag är jag
En plats med enkla raka regler
Där de stora drömmarna är lag

Läs mer: http://kent.nu/latar/var-ar-vi-nu/#ixzz3Gsp6Ykip

Jag stänger gärna ute ljuden under bussresan och kapslar in mig i mitt eget! Musiken gör mig lugn när det behövs! Idag har jag varit ganska aktiv. Mindfulness yoga i morse, ett skönt pass. Sen hem ett par timmar för lite vila och mat. Vidare till Capio för gruppbehandling i ”energihushållning”, dagens tema: sömn och motion. Vi var en liten grupp idag. Bara fyra deltagare. Hälften hade sjukat sig idag… Men det var en bra träff trots allt. Det blir en liten boost att faktiskt försöka ta tag i grundpelarna i livet. Slutmålet är ju att leva ett gott liv utan depression och ångest. Det känns långt borta då jag i mer än 20 år levt med återkommande depressioner och ångestproblematik i olika grader/styrkor. Nu när novembermörkret omfamnar mig så är det ängsligare att få till motivationen. Jag ser med tillförsikt framåt även om den svåraste frågan långt från är löst. Vad ska jag göra med mitt liv? Utöver att vara mamma… Jag vill vara en människa med en egen identitet…

Dvs jag har under så många år valt livet för barnens skull. Förkastat mitt eget… Sänkt ner mig själv på botten. Mamma kommer jag alltid vara men med barnen boende varannan vecka samt att de kommer att bli vuxna framöver så måste jag ha ett liv som är mitt!

Nä nu svävar jag ut… Är i Slussen och tittar ut över det vilda vattnet. Det blåser, hösten är här!

Sitter på tunnelbanan… Det är trångt och dåligt med luft, men jag har i alla fall sittplats 🙂

Jag fortsätter transporteras till ljudet av Kent. Lycklig över att fått följa deras utveckling sedan 1995! Bästa plattan någonsin är Tigerdrottningen”, helt fantastisk! Kent är ett av få band som kan väcka alla känslor inom mig! De passar alltid in!

Nä nu avslutar jag detta inlägg utan något mål. Jag ville bara skriva lite! Nu är jag snart i Hökis, hemma hos min fina man! ❤

Kommentera

