Spela Shoreline

Broder Daniels stora hit, Shoreline, har tydligen myntat uttrycket som används feblilt idag. På konserter, fester, möten etc uttrycks i ”rätt moment” SPELA SHORELINE. I Slottsskogen i Göteborg har en sten rests med uttrycket. Jag hör talas om det i Gomorron Sveriges morgonsoffa med kulturpanelen. Jag måste vara väldigt gammal och ute då jag inte hört talas om detta…

Broder Danile gillar/gillade jag när de vara verksamma. Jag lyssnar inte så mycket idag men visst var de en frisk fläkt på den svenska musikscenen!

Själv uppsattar jag Anna Ternhems version av låten:

Kulturpanelen blev en liten frisk fläkt för mig denna dag. Efter några dagar av trötthet och allmänt missmod behövde jag lite ljus i sinnet. Det är en tung tid just nu. Hoppas bara att det vänder snart. Gillar inte att åka ner med hissen till helvetet igen! Kanske behöver jag mer av Broder Daniel?? Inte ens fotofraferingen ger mig glädjen jag behöver… 😦

bd41

Kommentera

