Irriterat ont!

Varför så svårt att sluta med ”dåliga beteenden”? Jag har så länge jag kan minnas haft en inre rastlöshet och den har bl a inneburit att jag sällan kan se ett TV-program utan att göra något annat. När jag pluggade var det skolböcker, TV och stereo i en skön kombo… Smart, nja, kanske inte…  Nu, jag ”tittar på” ABC och bloggar samtidigt. Fördelen med att ha datorn i knät framför TV:n är att mina fingrar för en kort stund får vara i fred…

Jag har under en längre tid haft problemet att jag river ner naglarna så långt det går samt river upp nagelbanden. Tidigare har jag haft problemet under kortare perioder, men inte så illa som det är nu. Ofta får jag tejpa fingertopparna. Jag har tagit upp problemet med mina läkare, den första kallade det ”självskadebeteende”, vilket jag inte tror på. Den andra sa att jag skulle sitta med handflatorna mot varandra och fingertopp mot fingertopp… Lite ”meditativt” kanske?? Fungerar inte! Tyvärr.

Min nya läkare kom med förslaget att jag ska ha bommullshandskar på händerna för att det ska bli svårare att peta sönder fingrarna. Vilket betyder att jag i princip måste ha det jämt med tanke på att mitt problem eskalerat under ett par månader.  Jag retar t ex gallfeber på mannen min när vi ser TV… 😦 Det gillar han inte. Ändå fortsätter jag. Suck!

Så… det är barra att ta på vantar dygnet runt då! Nedan en mindre vacker blid än jag brukar publicera.

IMG_3444

 

Någon som har förslag på vad jag kan göra?? För jag blir helt galen snart! Jag har insett att naglar behövs till mycket i vardagen, som att plocka upp småsaker.

Ett svar till “Irriterat ont!

Kommentera

