Fotografera sig frisk…

I morse när jag lämnat av Simon vid bussen tog jag en lång, härlig promenad hemåt. På växterna lyste daggen i solskenet och det var lugnt och fridfullt. Kameran hade jag i handen hela vägen. Jag fångade småkryp, spegelblank sjö, växter och spindelnät som badade i naturens tårar på bild… Så underbart vackert.

Jag har så många tankar inom mig om vad detta betyder för mig. När jag försöker reda ut känslorna inom mig möter jag patruller som strider på olika sidor. Det känns förvirrande… är jag frisk? Räknas jag som sjuk? Kanske kommer allt lösa sig men jag har tyvärr inget förtroende för vården… Ny läkare igen, vilket i och för sig kan vara till min fördel. Den tidigare läkaren misskötte sitt uppdrag stort och ja, vad ska man säga… Det är lätt att tappa tron när inget händer av det som utlovas.

Nåja, ingen idé att gräma mig över det som komma skall. Träffade en kompis igår som fick ett mycket gott intryck av den nya läkaren… så bara att hålla tummarna för att det är en driftig läkare som lyssnar och inte bara kör på med sitt eget och sina egna problem…

Här kommer i stället dagens sammanfattning i blid:

http://minbilddagbok.blogspot.se/2014/09/den-vackra-hostmorgon.html

Kika gärna på morgonens bilder! 🙂

Ett svar till “Fotografera sig frisk…

Kommentera

