Det kostar att ligga på topp…

Nåja, jag ska inte klaga. Jag känner mig mer tillfreds med delar av livet jag inte trodde skulle vända. Allt var så svart, träligt och besvärligt. Så är det inte idag, inte just nu. I måndags var jag på min arbetsplats och rekade lite. det kändes bra även om jag efter dessa dryga två timmar samt en vända till Farsta centrum för att inhandla lite nya träningskläder, kände mig helt utmattad. Somnade en stund senare den eftermiddagen.

Idag har jag tagit ett steg till. Var på mitt första pass på Gustavsbergsbadet… Det blev Mindfulness Yoga, en timmes pass i lugnt tempo. Jag var sjukt nervös innan. Det är länge sedan jag tränade sist. Men alles ist gut! Visst orkar jag inte med allt jag skulle vilja och jag är lika smidig som ett kassaskåp, men det kan bara bli bättre nu. Har t o m köpt en baddräkt som jag kanske kan få användning av så småningom. Nu ska bara träningen bli till en vana också. Pust!

När jag kom hem efter mitt träningspass var jag stirrig, inte p g a träningen utan en hund som hyste agg mot mig då jag hade svarta kläder och en jacka som hängde och slängde. Hunden, en stor rackare, började skälla och dra i kopplet. De andra två småhundarna kvinnan hade med började också skälla. Det var MITT fel att hunden blev rädd… den var nämligen rädd för människor i svarta kläder. WHAT!!! Ni som är hundägare, var det helt klokt? Jag tycker hunden var ouppfostrad. Den ska inte skrämma ihjäl folk på detta sätt.

Väl hemma var jag så trött att jag var tvungen att lägga mig en stund och pusta. Sen när vi åkte hit, till Hökarängen blev jag så trött igen under resan att jag nästan somnade till här hemma… Nu försöker jag hålla mig vaken så gott jag kan. Jag bara undrar hur detta ska gå… jobb, träning, barn och kanske lite roliga utflykter på helgerna. Dock vill jag inget hellre än att allt ska vara som ”vanligt”. Jobba, umgås med familjen etc.

Igår var det en rysligt trist dag i det gråa mörkrets tecken, men gosse vilka foton det går att ta efter ett häftigt regnväder…

IMG_0131 IMG_0144 IMG_0202

2 svar till “Det kostar att ligga på topp…

Kommentera

