Idag har jag grillats…

Under ett par timmar vid lunchtid grillades jag hårt av frågor kring valet 2014. En undersökning som utförs av Göteborgs Universitet och Statistiska Centralbyrån.  Jag är en av 4000 utvalda att delta i en valundersökning innan valet och det var sannerligen inte lätt att svara på alla frågor och ta ställning i olika frågor och huruvida om de politiska partierna för en bra eller dålig politik i dessa frågor eller i olika områden som försvaret, invandring, utbildning… Hur bra koll har jag??? Inte något vidare i just dessa frågor. Några rena kunskapsfrågor var det också och en del av dessa klarade jag av i alla fall 🙂

Nu har jag gjort min ”plikt”! Och det var intressant… Jag vet faktiskt inte hur jag ska rösta i riksdagsvalet, det är inte självklart… Jag vet bara vilka partier jag definitivt ratar. Men jag kommer titta på de frågor som ligger mig varmt om hjärtat! Skolan, hälso- och sjukvårdsfrågor bl a.

Har du bestämt dig?? Jag hoppas att du röstar i valet som stundar om några veckor!!

Kommentera

