Att fånga en myra på bild…

Är sannerligen inte en enkel uppgift… Den lilla rackaren kröp omkring i de utblommade balkonglådorna och jag följde efter med kameran i högsta hugg. Då måste jag nog erkänna att det var lättare att fotografera de två sniglarna som krälat upp till andra våningen och satt på min balkongvägg. Funderar lite på vad sniglar har på balkongen att göra men kanske äter de ”mossan” eller vad det nu är som sprider sig på väggarna. Undrar också hur myran tog sig upp hit till balkongen?? Nåja om dessa var livets stora frågor skulle jag kanske känna mig lite nöjd men se det gör jag INTE! Frågorna fullkomligt haglar inom mig men jag väljer att försöka blunda för dem ibland.

Igår kväll fick jag i alla fall se Scenstudions uppsättning av Söderkåkar, på Blå Bloms utomhusscen. Det blev verkligen en kväll att minnas och jag bara önskade att jag fick vara med där uppe på scenen. Jag hade ju möjligheten men p g a olika omständigheter var jag tvungen att avböja denna gång. 😦

Det var i alla fall glad sång och många skratt på scenen!! Stort tack och en stor ros till var och en i ensemblen!!

I morse blev jag väckt av mullret av åska kl 4 ca. Insåg att jag då borde ta in tvätten från balkongen. Sen blev jag uppe en timme, tittandes på blixtrar och lyssnade på den dundrande åskan samt regnet… men åskan kom inte i närheten av oss utan höll sig på avstånd. Senare under dagen blev det ett besök på Gustavsbergs Porslinsmuseum innan vi for hem till Hökarängen.

Ser du myran?? 🙂

IMG_2645

Och sniglarna… 🙂

IMG_2532

IMG_2534

Sen några bilder från gårdagens underbara föreställning…

Bilderna är tagna med min iPhone…

Sen något från Gustavsbergs Porslinsmuseum också, samt några bilder från Hamnen med omnejd…

 

 

Kommentera

