Tiden kommer inte igen

Ibland slår tankarna fast i skallen på mig som idag, när jag stod i duschen och tänkte på tid, tid som aldrig kommer tillbaka. Den bara fortsätter ticka på. Alldeles för snabbt. Sekundvisaren snurrar snabbt och jordklotet rör sig i sin bana, hela tiden, dygnet runt och för oss framåt i tiden.

Den här sommaren, en sommar som varit en av de bästa på länge, får jag inte uppleva igen. Jag kan bara hoppas på att nästa sommar får vara lika bra eller kanske än bättre. Men om framtiden vet vi inget, vi vet bara vad vi har idag och det som hände i tidens flykt. Det bästa med denna sommar är att jag har fått vara mig själv, utan påtryckningar eller oro från olika håll. Jag har varit jag, varit ute med min kamera i högsta hugg, fotograferat massor, kasserat bilder och sparat de fina minnena i de bilder jag fångat.

Jag fick en Kentrad i skallen också… från ”Om du var här” närmare bestämt så nedan kommer några fina citat från Joakim Bergs skatt… Kent, bara det allra bästa och finaste av texter och melodier…

Tid… du är dig inte lik
Min knutna hand i fickan
Sömn… jag kräver ingen sömn
Jag vrider mig på nålar

Tid… allt ska bli som då
Jag nöjer mig med tystnad
Språk… jag behöver inget språk
med tiden på min sida
Om du var här (J Berg)

Jag vet vad tiden är värd
Och tiden rinner iväg
En gång var jag miljonär
när vi hade all tid i världen

Men tid är pengar jag svär
Var tar all tiden vägen
En gång var vi miljonärer
när vi hade all tid i världen

Det fanns en värld av is i hjärtat mitt
Du startade en lavin när du gav mig ditt
Det känns som om vi möttes i ett helt annat liv
Och jag vet att vi ses på den andra sidan
Den andra sidan (J Berg)

vi har haft så ont om tid
nu har den runnit ut
vi har så ont om tid
men i några få sekunder står vi ut
världens snabbaste beslut

och jag blir verkligen så glad
för du är verkligen precis som jag
och jag blir verkligen så glad
för du är verkligen som jag
Verkligen (J Berg)

Kommentera

