Hemlängtan…

Borta bra, men hemma bäst, och just nu sitter jag i fläktens svalkande bris här i Nyhammar och längtar hem. Jag känner mig tröttare än jag känt på länge, och kanske är det värmen som ställer till det, eller alla intryck. Kanske är det tröttheten som kommer av att ständigt ha barnen närvarande, eller ljuden från iPad, Nintendo DS eller Simons mobil… Det ständiga tjattrandet från barn och apparater. Själv har jag under dessa dagar inte alls tittat särskilt mycket på TV, inte spelat mobilspel osv. Däremot har jag tagit många bilder med min kamera, både under korta och långa utflykter samt i trädgården här hos morfar… Massor av vackra blommor finns det här…

IMG_9155

IMG_9364

IMG_9360

IMG_9379

IMG_9786

IMG_9790

 

Resan blev inte som jag/vi planerat men vi gör det bästa vi kan utifrån förutsättningar. Bosse skulle få se de vackra Dalarna och de fina smultronställen som finns här i omgivmningen men livet ville annorlunda…

Vi far hem framåt kvällen och i stället för att ta tåget hem så åker vi med morbror Pär som har hyrt en bil. Innan ska vi äta lite och hälsa på hos mormor som är begrävd här i Grangärde. Barnen ska få bada också innan vi far. Jag önskar nästan att jag bara kunde knäppa med fingrarna och vips vara hemma men så är det ju inte. Bara att åka de 3,5 timmarna i bilen… Sen kommer jag nog sova ovaggad i min egen säng hemma…

Som sagt, borta bra men hemma är bäst! 🙂

Kommentera

