Nu vill jag hem…

Resa i all ära, det är trevligt att uppleva nya platser och göra nya bekantskaper… Men det är verkligen sant att ”borta bra men hemma bäst!” Jag trivs verkligen bäst hemma. Nu sitter vi på båten, det låter överallt, människor snackar högljutt. Det surrar i min skalle! Dofter av alla de slag och bara allmänt tröttsamt. Men bara för det kan man ju inte spendera hela kvällen i hytten, även om vi har en liten TV att titta på och ett fönster ut emot havet. Det är hyfsat väder utanför fönstret, promenaden i Tallin var fin trots lite grådaskigt väder. Middagen igår på båten var god även om vi båda saknade potatisen till köttet. Det var små fina rödbetor och brockolipure till… Fint ska det vara!

Detta med att ta in många intryck ger mig blandade känslor. Å ena sidan älskar jag att uppleva saker, se nya miljöer, få trava runt med kameran och öppna ögon. Å den andra sidan trivs jag i lugnets trygga vrå hemma där ”allt är som vanligt”. Jag känner mig smått snurrig av allt nu så när natten kommer och jag får slumra till i den okända sängen i hytten kommer bli bra. Men allra helst att kliva i land i Stockholm. Ta tunnelbanan hem till Hökarängen. Få vara mig själv och bara vara. Vila någon dag eller så innan min vecka med barnen inleds på måndag, för det kommer också bli en prövning 🙂 Mina barn är djupt älskade men det är sannerligen tufft ibland att vara ledig från alla vardagliga rutiner så som vanliga skoldagar innebär!

Själv har jag egentlige helt kommit ur balans vad gäller vardagsrutiner. 7 månader utan jobb kan sätta vem som helst ur spel, högkänslig eller inte. Det
ÄR tufft att komma tillbaka till det som för många är en självklarhet. I processen har jag förlorat mer och mer av min självkänsla och mitt självförtroende. Det tar tid att bygga upp och kraft att underhålla! Jag ska göra allt jag kan för att lyckas med detta. Mina barn är värda en ”normal” uppväxt. Sen är det förstås upp till var och en vad en ”normal” uppväxt är! För mig handlar det om att jag vill ha en vardag som innebär balans mellan arbete, barn, familj och fritid. Existerar det?

20140626-192301-69781791.jpg

20140626-192259-69779971.jpg

20140626-192300-69780893.jpg

Bilderna ovan får avsluta dagens tankar… Snart hemma igen! Underbart!

Kommentera

