Ett välbehövligt väderomslag!

Efter en strålande varm högsommardag kom väderomslaget. Jag märkte det först genom att det blev mörkare. Molnen blev gråa och dystra. Lagom till att jag och barnen satt oss till bords för att äta middag kom första åskknallen sedan regnet…
Det var inget långvarigt åskväder utan det flög förbi, släppte några blixtar och åskknallar, ösregn en kvart eller så, sen sol igen som strålar så vackert igen.

Det är förlösande när åskan bryter av den varma sommardagen. Det rensar luften helt enkelt. Jag stod på min balkong och njöt av blixtar och dunder. Det är fascinerande med åska.

Barnen är hemma nu och det är härligt!! Även om den värsta tiden med dem är kvällarna. Mellan kl 19 – 20 är barnen vilda… De busar högljutt i sitt rum. Själv inser jag att det inte är någon ide att försöka se nyheterna men jag försöker i alla fall…
Jag blir avbruten konstant. Nåja, det är underbart att ha barnen hemma trots allt. Så mycket kärlek!

20140609-193336-70416589.jpg

Kommentera

